Marki starają się coraz to nowymi sposobami aktywizować swoich klientów – w ten sposób powstają różne zabawy, które są pierwszym krokiem w budowaniu pozytywnych skojarzeń i zainteresowania ofertą. Wirtualna rzeczywistość umożliwia stworzenie wielu takich aktywności. Jedną z nich może być gra wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR).
Na taki pomysł wpadła sieć handlowa Żabka, która postanowiła udostępnić swoim klientom grę na wzór popularnej jakiś czas temu Pokemon Go. Propozycja od Żabki podobnie polega na złapaniu wirtualnego stworzenia, ale tym razem zadanie jest trudniejsze – klienta sklepu nie wie, w którym punkcie będzie mógł spotkać tajemniczego Żabu.
Zobacz również
Informacja o akcji marketingowej Żabki pojawiła się w social mediach – na Instagramie pojawiło się enigmatyczne ogłoszenie z opisem postaci: Żabu w rzeczywistości ma podobno ok. 4 cm, żywi się jabłkami, lubi pograć w gry, często brać prysznic i nie powinien za długo przebywać bez opieki. Do opisu dołączono zdjęcie postaci, jednak ta jest ustawiona tyłem do obiektywu, a więc nie widzimy jej twarzy. Podobne ogłoszenia podobno są również umieszczone przy kasach w sklepach.
Wyświetl ten post na Instagramie
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Internauci głowią się, o co chodzi w internetowej zabawie i pytają markę, czy jest to jakaś nowa akcja promocyjna. Żabka Polska oficjalnie odpowiada na takie pytania zdaniem: „My nic nie wiemy. My tylko szukamy Żabu.” Prawdodpobnie w najbliższych dniach okaże się, na czym polega i z jaką promocją jest związana nowa zabawa stworzona przez sieć handlową.
Tymczasem przypominamy, że w październiku br. przedstawiciele operatora zapowiedzieli inwestycje w gaming w celu stworzenia nowych możliwości dla klientów na wydawanie żappsów.
PS 1: Żabka Eko Smart już działa w Łodzi
W sklepie Żabka Eko Smart zastosowano m.in. najnowszej generacji systemy oczyszczania powietrza (Safe Air) oraz energooszczędne lodówki, w których czynnikiem chłodzącym jest dwutlenek węgla (CO₂), minimalizujący wpływ na środowisko poprzez wielokrotnie mniejszy efekt cieplarniany.
PS 2: Sieć Żabka została nagrodzona w konkursie Digital Excellence Awards
Żabka dostała nagrodę w kategorii „Transformational Capabilities” za aplikację Asystent Żabka. Dzięki wykorzystaniu algorytmów AI rozwiązanie daje pracownikom i franczyzobiorcom sieci pełną kontrolę nad procesami wewnętrznymi działania sklepu.