W dzisiejszym środowisku reklamy cyfrowej to uwaga konsumentów jest kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność kampanii. Aby ją przykuć, niezbędna jest kreatywność. Ostatnie badania wskazują, że reklamodawcy są w stanie zwiększyć współczynnik uwagi dla swoich reklam nawet o 49%, optymalizując je w zależności od kontekstu, w którym się wyświetlają. W listopadzie br. Teads wprowadził w Polsce „Teads Attention Program”, który umożliwia markom optymalizację raportowania czynnika uwagi na wielu ekranach w Teads Ad Manager, a przez to wymiernie wpływa na ich wyniki biznesowe i osiąganie zamierzonych KPI.
„Teads Attention Program” został uruchomiony dzięki współpracy Teads z wiodącymi na świecie dostawcami pomiaru uwagi, Lumen i Adelaide, oraz dostawcą badań eye-trackingowych / neuromarketingowych, Realeyes. W ramach pierwszego projektu, Teads nawiązał współpracę z The Kraft Heinz Company (KHC) oraz Dentsu International.
Zobacz również
Pomiar uwagi trzykrotnie skuteczniejszy niż viewability
Badania przeprowadzone przez Dentsu International wykazały, że pomiar uwagi jest trzy razy skuteczniejszy w przewidywaniu wyników kampanii niż viewability. Innymi słowy, uwaga staje się dla reklamodawców coraz bardziej istotna. Obecnie reklamodawcy powinni sprawić, aby wskaźnik Attention stał się kluczowym elementem pomiaru efektywności kampanii.
Kreacje reklamowe kluczem do przykucia uwagi
To kreacje reklamowe są kluczowym elementem w przyciąganiu i utrzymywaniu uwagi konsumentów. Ich znaczenie w reklamie cyfrowej jest już od kilku lat regularnie potwierdzane badaniami. Według nich odpowiednio dobrana kreacja może podnieść świadomość marki aż o 17% w porównaniu do standardowych kreacji. Dokładnie dwie trzecie skuteczności mediów zależy od kreatywności.
Reklamodawcy, oprócz samych kreacji, muszą również wziąć pod uwagę kontekst w jakim się one pojawiają. Umieszczanie reklam wokół istotnych treści zwiększa poziom uwagi, zapewniając jednocześnie lepsze ogólne wrażenia konsumenta, a przez to lepsze efekty kampanii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pozytywne doświadczenie
Badania dowodzą również, że konsumenci lepiej odbierają reklamy, które są prezentowane w wysokiej jakości i w przejrzysty sposób. Jedna większa, bardziej przemyślana kreacja – w przeciwieństwie do kilku mniejszych formatów – ma znacznie większe szanse na to, że zostanie trwale zapamiętana.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pozytywny wpływ na odbiór kreacji reklamowej ma także dobrowolność w jej obejrzeniu. Reklamy, których użytkownik nie może pominąć zmniejszają pozytywne doświadczenia, nie tylko w stosunku do samej kreacji, ale i całej marki. Dobrowolność w oglądaniu reklam zwiększa lojalność wobec marki, niezależnie od tego, jak długo konsument patrzy na daną kreację.
Współpraca między Teads, The Kraft Heinz Company i Dentsu International
Współpraca Teads z The Kraft Heinz Company (KHC) i Dentsu International, zapoczątkowana przez Carat, agencję mediową KHC w Dentsu, ma na celu dalszy rozwój „Teads Attention Program”. W tym celu Teads i Carat wykorzystują model pomiaru uwagi wśród grup docelowych reklamy, opracowany przez Dentsu wraz z firmą Lumen.
Dzięki temu przez najbliższe 6 miesięcy KHC zbada na swoich produktach czynniki związane z uwagą, co pozwoli na lepszą i bardziej zrównoważoną optymalizację efektywności digitalowej dla przyszłych kampanii marek.
– Teads Program Attention” umożliwi zbadanie i przetestowanie czynnika uwagi pod kątem zwiększenia skuteczności i wydajności kreacji. Dzięki współpracy reklamodawców, agencji i platform technologicznych program pomoże szybko sformułować nowe wnioski i wspólnie osiągnąć cel, jakim jest ciągły pomiar kampanii na dużą skalę dla wszystkich reklamodawców – mówi Julita Ziółkowska, commercial director w Teads.
– Uwaga jest w centrum zainteresowania KHC już od jakiegoś czasu, ponieważ dostrzegamy ogromne możliwości, jakie daje jej pomiar. Wierzymy w uwagę jako wspólną metrykę, która wpływa zarówno na skuteczność mediów, jak i efektywność kreatywną. Chcemy być liderem w pomiarze sukcesu Attention w precyzyjny i przejrzysty sposób. Bardzo cieszymy się, że możemy to zrobić z naszymi zespołami w Carat i Dentsu na żywo w kampaniach z Teads – dodaje Nendra van Wielink-Mohamed, associate director, global media, The Kraft Heinz Company.