Multiplatformowość, profesjonalizacja krótkich form wideo i wzrost zarobków twórców internetowych – tak grupa LTTM (LifeTube, Gameset) podsumowuje 2022 rok. W minionym roku grupa wypłaciła współpracującym twórcom prawie 70 milionów złotych, o 5 milionów więcej niż rok wcześniej. Sieć partnerska LifeTube utrzymała 12-procentowy udział w oglądalności YouTube’a w Polsce.
W 2022 roku firma zrealizowała 2300 współprac na linii marka-influencer dla ponad 600 różnych klientów. Średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 592 złote. LTTM wskazuje, że klienci postawili na działania crossplatformowe: realizowali kampanie na kilku platformach social media jednocześnie. Najwięcej publikacji komercyjnych pojawiło się na Instagramie (ponad 50% wszystkich publikacji), jednak najwięcej twórcy zarobili, realizując współprace reklamowe na YouTubie. Dynamicznie wzrósł również udział TikToka – liczba realizowanych przez agencję współprac na tej platformie rok do roku wzrosła ponad 2-krotnie.
Zobacz również
– W 2022 roku klienci postawili na multiplatformowość. Ogromnie cieszy nas też dwukrotny wzrost zainteresowania kampaniami na TikToku, bo to pozwala twórcom LifeTube rozwijać się również w krótkich formach wideo – mówi Marytyna Adamus, influencer management director w LTTM.
W 2022 roku LTTM wypłacił twórcom prawie 70 milionów złotych, w porównaniu do 63 mln w 2021 roku. Wzrosły również zarobki zrzeszonych w sieci influencerów z każdego 1000 wyświetleń na YouTube. Dzięki technologii wprowadzonej przez LifeTube automatyzującej dodawanie reklam oraz odpowiedniej optymalizacji tzw. RPM-y (revenue per mille) wzrosły średnio o 18% w porównaniu do poprzedniego roku. Jak podaje LTTM dział sprzedaży przepracował ponad 4 tysiące briefów od klientów bezpośrednich i agencyjnych.
– To był bardzo trudny rok, ale mimo spowolnienia gospodarczego, jesteśmy na dobrej drodze. W 2022 roku obserwowaliśmy znaczne wzrosty w realizacji kampanii crossplatfomowych, co tylko dowodzi skuteczności działań z twórcami internetowymi – komentuje Magdalena Talma, sales director w grupie LTTM.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
LTTM ma w swojej bazie ponad 1500 twórców internetowych, działających na niemal wszystkich platformach społecznościowych, ponad 120 pracuje na wyłączność, a firma odpowiada za ich management. Kanały zrzeszone w sieci LifeTube mają łącznie 240 milionów subskrypcji (wzrost o ponad 20 mln rok do roku) i odpowiadają za ponad 12% całej oglądalności YouTube w Polsce. Jednocześnie twórcy LTTM zebrali już prawie 60 mln followersów na Instagramie i wygenerowali ponad 3 miliardy wyświetleń na TikToku, czyli o 1 miliard więcej niż w 2022 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W porównaniu z ubiegłymi latami wydłużył się również średni czas trwania jednego wyświetlenia wideo publikowanych przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube i wyniósł 6,5 minuty, czyli o minutę dłużej niż w 2021 roku.
– W tym roku zdecydowanie królowały krótkie pionowe formy wideo, które w naszej sieci odpowiadały już prawie, za co piąte wyświetlenie. Jednak wzrost czasu oglądania względem 2021 roku pokazuje nam, że mimo szybkiego rozwoju TikToka, Reels i YT Shorts, długa forma wideo nadal potrafi utrzymywać uwagę i ma się świetnie – mówi Marcin Pyć, head of network management LTTM-u.