W trakcie 24 miesięcy funkcjonowania, KIM zrealizował i realizuje w trybie ciągłym szereg projektów, które stały się dla szerokiego grona odbiorców ważnym źródłem informacji o zjawiskach dotyczących szeroko rozumianej konsumpcji mediów w Polsce.
Badanie Założycielskie – największe i najbardziej kompleksowe badanie konsumpcji mediów w Polsce, prowadzone jest zgodnie z tzw. „Złotym Standardem Pomiaru Mediów Elektronicznych”. Jest jednoźródłowym pomiarem populacyjnym, w którym dane są zbierane w sposób ciągły. Badanie opisuje poziom i sposób korzystania z mediów elektronicznych. Do końca grudnia 2022 – badanie objęło łącznie ponad 80 tysięcy wywiadów.
Zobacz również
Badanie Założycielskie jest w pełni reprezentatywne, obejmuje cały obszar Polski i pozwala wnioskować o całej populacji gospodarstw domowych w Polsce oraz równolegle o populacji mieszkańców Polski w wieku 4 lata i więcej.
Tracking Treści Audio jest uzupełnieniem wiedzy na temat radia, dostępnej w ramach ilościowego pomiaru w Badaniu Założycielskim. Poza pomiarem rozgłośni ogólnopolskich prowadzony jest także pomiar rozgłośni lokalnych, a także słuchalności radia w Internecie. Tracking Audio jest badaniem ilościowym, realizowanym wśród mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej, metodą wywiadów telefonicznych, wspomaganych komputerowo.
Badanie realizowane jest w sposób ciągły na w pełni reprezentatywnej próbie około 12 700 osób miesięcznie. Od stycznia do grudnia 2022 KIM zrealizował łącznie ponad 136 tysięcy wywiadów. Każdego dnia (z wyjątkiem okresów świątecznych oraz długich weekendów) realizowanych jest średnio 420 wywiadów telefonicznych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Monitoring gotowości gospodarstw domowych na nowy standard DVB-2/HEVC prowadzony był od lipca 2021 do lipca 2022. Badanie objęło obszar całej Polski. Wskaźniki świadomości i poziomu gotowości sprzętowej były przez KIM monitorowane do zakończenia przełączeń sygnału we wszystkich województwach Polski. Po przejściu na nowy standard wszystkich nadawców telewizyjnych, planowane jest powtórzenie pomiaru i publikacja raportu, podsumowującego gotowość gospodarstw na nowy standard po zamknięciu całego procesu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jednoźródłowy Panel Pasywny – będzie docelowym, referencyjnym, kluczowym i jednoczesnym pomiarem konsumpcji wszystkich mediów w Polsce radia, telewizji i internetu. Pomiar odbywa się za pomocą miernika badawczego – smartfonu z zainstalowanym oprogramowaniem badawczym. Aplikacja badawcza gromadzi informacje o korzystaniu z radia, telewizji i internetu. Reprezentatywność panelu zapewnia próba losowa, odzwierciedlająca badaną populację. Jest on stale uzupełniany – odchodzący paneliści są zastępowani nowymi, zgodnie z uniwersami z Badania Założycielskiego. Obecnie panel pasywny liczy ponad 3 tysiące panelistów. W kolejnych latach będzie rozbudowywany – do końca 2023 ma liczyć 6 000 panelistów, a w 2024 – 9 000.
W listopadzie, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, KIM zaprezentował pierwsze wyniki jednoźródłowego, pasywnego pomiaru konsumpcji mediów, dowodząc tym samym, że pomiar cross mediowy, zrealizowany na bardzo trudnej, ale obiektywnej próbie losowej jest możliwy.
Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 r. przez Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Witolda Kołodziejskiego. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Nad jakością prowadzonych badań i pomiarów czuwa zespół składający się między innymi z ponad 20 ekspertów rynku mediowego w Polsce, z których każdy posiada ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe.
W ramach działalności Instytutu odbyło się kilkadziesiąt spotkań z Interesariuszami rynkowymi. Eksperci KIM brali udział w kilku posiedzeniach Komisji Sejmowych i Senackich, a także branżowych konferencjach nadawców i operatorów. Dotychczasowe efekty badań zostały zaprezentowane opinii publicznej w formie ponad dwudziestu raportów, publikowanych na stronie kim.gov.pl., a także w postaci około 50 komunikatów prasowych.