W pierwszej edycji polskiego konkursu „Best Mobile Application” zostały nagrodzone dwie aplikacje – Sinsay w kategorii „Najlepsza aplikacja mobilna 2022 r.” oraz ZdrowAppka jako „Najlepsza aplikacja Q4 2022 r.”. Plebiscyt powstał z inicjatywy aBooster, firmy wspierającej twórców i właścicieli aplikacji w ich rozwoju oraz AppsFlyer, światowego lidera w sektorze analityki marketingu mobilnego.
Popularność aplikacji mobilnych nieustannie rośnie, widać to zarówno w wynikach pobrań, jak i wydatków użytkowników w apkach. W Google Play są już ponad 3 miliony aplikacji, z czego ponad 11 tysięcy polskiej produkcji. Konkurencja jest ogromna, dlatego też firmy powinny korzystać z innowacyjnych rozwiązań, by dotrzeć do jakościowych użytkowników. W ramach konkursu „Best Mobile Application” chcemy nagradzać projekty pozytywnie wyróżniające się na rynku, pokazywać najlepsze rynkowe praktyki i inspirować twórców do ich naśladowania – mówi Norbert Mazur, Head of Business Development, aBooster.
Zobacz również
Konkurs Best Mobile Application powstał z inicjatywy aBooster oraz AppsFlyer. Jego celem jest pokazywanie najlepszych praktyk w zakresie tworzenia i promocji aplikacji mobilnych. W ramach plebiscytu każdego roku oraz raz na kwartał będzie nagradzana aplikacja, która w danym okresie w znaczący sposób wyróżniła się na tle innych aplikacji mobilnych. Jury, składające się z przedstawicieli aBooster i AppsFlyer, będzie brało pod uwagę m.in. takie czynniki jak: nowe funkcje, tempo wzrostu, user experience czy sposób ekspozycji w sklepach z aplikacjami.
Najlepsza aplikacja mobilna 2022 r.: Sinsay
Tytuł „Best Mobile Application 2022” otrzymała aplikacja „Sinsay – moda i zakupy online”. Na rynek została wprowadzona w maju 2022 r. i w krótkim czasie osiągnęła rewelacyjny wynik ponad 2,5 miliona pobrań.
Jest to wzorowy przykład jak w krótkim czasie, dzięki przemyślanej strategii aplikacja może osiągnąć sukces. Aplikacji od samego początku towarzyszyły akcje promocyjne, a jej karty w sklepach z apkami były odpowiednio zoptymalizowane.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aplikacja Sinsay na pierwszym miejscu stawia swoich użytkowników i ich potrzeby, oferując im wygodny sposób robienia zakupów. Jest wyposażona m.in. w takie funkcje jak: filtrowanie produktów, tworzenie „wish list”, skanowanie metek czy sprawdzanie dostępności artykułów w sklepach stacjonarnych. Aplikacja jest intuicyjna i przyjemna w użytkowaniu, o czym świadczą oceny w sklepach mobilnych – 4,8 w App Store i 4,85 w Google Play, gdzie średnia w kategorii Shopping wynosi 4,15.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyniki te plasują ją w top 10 najlepszych aplikacji w kategorii Shopping w obu sklepach, w dodatku powyżej takich marek jak: Zalando, Zara czy Answear. Pokazuje to, że dbałość o App Store Optimization, funkcjonalność aplikacji i spójność wizualną jest przepisem na osiągnięcie sukcesu.
Najlepsza aplikacja Q4 2022: ZdrowAppka
W kategorii „Best Mobile Application Q4 2022” zwyciężyła aplikacja ZdrowAppka, która zapewnia swoim użytkownikom rozwiązania niezbędne, by dbać o zdrowy styl życia. Nie tylko ułatwia ona korzystanie z sieci siłowni, ale pozwala także zapisać się na ogólnorozwojowe zajęcia w wybranym klubie. Co więcej aplikacja może być zintegrowana z zegarkami typu smart watch. Dzięki temu użytkownicy mogą monitorować liczbę kroków, jakość snu i treningów.
W Q4 jej twórcy wprowadzili zmianę ekranu logowania i ulepszyli sortowanie zbliżających się zajęć, co ułatwia korzystanie z aplikacji. Co więcej poprawili wyświetlanie aktualnej liczby osób obecnych w danym momencie w klubie. Wcześniej dodali też funkcję „porady medyczne”, dzięki której za pomocą kilku kliknięć użytkownicy mogą odbyć konsultację online z wybranym specjalistą, a także dwie wersje językowe – angielską i ukraińską oraz filmy wideo prezentujące zajęcia.
ZdrowAppka jest rewelacyjnie oceniana przez swoich użytkowników – w Google Play ma średnią ocen 4,6, a w App Store – 4,8. Są to wyniki zdecydowanie powyżej średniej dla kategorii Health & Fitness w obu sklepach, która wynosi 3,7. To wzorcowy przykład aplikacji typu Fitness, gdzie w centrum stawiane jest zdrowie klientów i nowe funkcje oraz ulepszenia są tego potwierdzeniem.
W Polsce powstaje coraz więcej aplikacji na światowym poziomie. Te, które odnoszą największe sukcesy w centrum stawiają potrzeby swoich użytkowników, mają przemyślaną strategię rozwoju, opartą o dane i wykorzystują aktualne trendy mobile. Naszym zdaniem nagrodzone aplikacje łączą wszystkie te elementy. Mamy nadzieję, że na rynku będzie pojawiało się coraz więcej tak świetnie zrealizowanych projektów. Gratulujemy wygranym i czekamy na więcej! – podsumowuje Mateusz Bocheńczak, Regional Lead Poland, AppsFlyer.
***
AppsFlyer jest światowym liderem w sektorze analityki marketingu mobilnego z siedzibą w San Francisco w Kaliforni. Współpracuje z ponad 80 tysiącami firm na całym świecie – od startupów po najbardziej rozpoznawalne marki.
aBooster – obecna od 2021 r. na rynku firma wspierająca twórców i właścicieli aplikacji w ich promocji oraz monetyzacji. Swoim klientom oferuje cztery rodzaje usług:
– Pakiet SDK (Software Development Kit), tworzony we współpracy z największymi reklamodawcami na rynku, pozwalający monetyzować aplikację poprzez wyświetlanie w niej reklam.
– User acquisition (UA) – pozyskiwanie nowych użytkowników za pomocą kompleksowych kampanii dla aplikacji mobilnych przy współpracy z wieloma sieciami reklamowymi, w tym Google i Meta.
– App Store Optimization (ASO) – zwiększanie widoczności aplikacji w sklepach, takich jak: Google Play, App Store czy Huawei AppGallery.
– Konsulting w zakresie użyteczności i monetyzacji aplikacji mobilnych, realizowany w oparciu o audyty analityczne, UX i procesów sprzedażowych.
Materiał reklamowy powstały na zlecenie AppsFlyer.