Durex wchodzi w świat gamingu

O autorze
2 min czytania 2023-02-01

Marka poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpieczniejszego i bardziej odpowiedzialnego seksu, sięgając po kolejne kanały komunikacji z młodymi odbiorcami. Tym razem chce dotrzeć do społeczności gamingowej, która jest obecna na cieszącej się rosnącą popularnością platformie Discord.

Świat gier online to dla 37% przedstawicieli generacji Z naturalne środowisko, gdzie spędzają czas wolny, ale też socjalizują się, wymieniają inspiracjami i strategiami gier*. To też miejsce na swobodne rozmowy, bez uprzedzeń, tabu i skrępowania, manifestację wolności i wyrażania swojego ja. Wszystkie te wartości są spójne z misją marki, która walczy ze stereotypami i stygmatyzacją w seksie.

Celem drugiej odsłony kampanii „Bez wymówek” jest zwrócenie uwagi na nadal pokutujące wśród młodzieży usprawiedliwienia od stosowania prezerwatyw. Wyniki przeprowadzonych przez Durex badań potwierdzają szkodliwe mity. Aż 37% młodych Polaków uprawiało seks bez gumki tylko dlatego, że nie chciało lub wstydziło się o tym rozmawiać. Pozostali, nawet podejmując temat, często stykają się z wymówkami, takimi jak: „w gumce nic nie czuję”, „nic złego się nie stanie” czy „wyjmę na czas”. Niestety rezygnacja z prezerwatywy oznacza ryzyko nieplanowanej ciąży oraz infekcji przenoszonej drogą płciową**.

– Zachęcamy młodzież do wyrabiania zdrowych nawyków oraz wzięcia odpowiedzialności za siebie i innych. Dążymy do tego, aby rozmowa o seksie z gumką nie była powodem do wstydu i nie budziła niewłaściwych skojarzeń – podkreśla Inga Songin, marketing director Poland & EE, Reckitt. – Stosowanie prezerwatyw jako barierowego środka zapobiegawczego jest niezmiennie jedyną metodą antykoncepcji, wspierającą jednocześnie ochronę przed chorobami przenoszonymi drogą płciową***. Edukacja w tym zakresie jest kluczowa. Sami tego nie zrobimy, dlatego wykorzystujemy moc zasięgów influencerów, z którymi wspólnie obalamy mity, przełamujemy tabu i normalizujemy narrację na temat seksu z zabezpieczeniem – podsumowuje Inga Songin.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marka zaprosiła do współpracy influencerów działających na różnych platformach społecznościowych tj. TikToku, YouTube, Instagramie i Twitchu. Działania edukacyjne będą wspierać: @martyna.pysia, @kubagrochmalski, @kacperblonsky, @zbor0vska, a także streamerka gamingowa Kasix.

Discord skupia osoby o podobnych zainteresowaniach. Jest popularny wśród graczy wideo, umożliwiając im komunikowanie się ze sobą i rozwijanie społeczności poza samymi grami. Korzysta z niego prawie 200 tysięcy Polaków, a na świecie ponad 140 milionów. Atutem tej platformy jest większa prywatność, gdyż rozmowy w Discord są zamknięte dla danej grupy, czego nie oferują inne sieci społecznościowe. Ta funkcjonalność buduje większe zaufanie i poczucie intymności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wybór tej platformy był naturalnym kierunkiem komunikacji z młodymi ludźmi, by oswoić ich z tematyką seksu w bezpiecznej przestrzeni, na ich warunkach. Durex, przy eksperckim wsparciu partnera strategicznego Grupy Ponton, będzie oferował porady z zakresu seksualności, udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania, nurtujące tematy oraz wątpliwości. Kanał z poradnią na Discordzie będzie funkcjonował także po zakończeniu kampanii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Traktujemy niezwykle poważnie wszystkie pytania, z jakimi zgłasza się do nas młodzież i nie zostawiamy ich bez odpowiedzi. Nie oceniamy, nie wartościujemy, zachęcamy do swobodnej dyskusji. Młodzi ludzie doceniają takie partnerskie podejście i otwierają się na trudne, niewygodne tematy. Mam nadzieję, że na tym nowym dla nas kanale komunikacji zdobędziemy zaufanie użytkowników i zbudujemy dobrą przestrzeń do rozmów – mówi Katarzyna Banasiak-Marszałek, koordynatorka Grupy Ponton.

Realizując działania edukacyjne w zakresie bezpiecznego seksu, Reckitt razem z marką Durex umacnia zainicjowane w zeszłym roku partnerstwa z Grupą Ponton i Fundacją Edukacji Społecznej (FES). Wspólnie z Grupą Ponton nadal prowadzi i rozwija kanał na YouTubie „Jak to robić”. Z kolei we współpracy z FES pracuje nad udostępnieniem na stronie durex.pl bezpłatnych testów na HIV do samodzielnego wykonania.

Kampania ruszyła 1 lutego i potrwa do 28 lutego 2023 r. Twórcą idei kreatywnej kampanii jest agencja DDB Warszawa, która razem z działem reklamy niestandardowej Fuse w grupie OMD opracowała także strategię komunikacji. Za opracowanie strategii komunikacji do mediów, w tym działania z zakresu media relations oraz branded content odpowiada Big Picture. Koordynacją współpracy z influencerami w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram) zajmuje się Tears of Joy, a za współpracę z gamerami odpowiada Fuse przy współudziale A41. Za planowanie i zakup mediów odpowiada OMD.