Jak wynika z badania „Nawyki Polaków spędzania czasu wolnego” w rozrywce i w sporcie poszukujemy najczęściej pozytywnych emocji, które wpływają na jakość naszego czasu wolnego. Na przestrzeni ostatnich 2 lat zdecydowanie zmieniliśmy nasze podejście do organizacji czasu przeznaczonego na wypoczynek. Według 57% zapytanych Polaków obecnie w spędzaniu czasu wolnego dominują aktywności pokonując pasywną rozrywkę. Jesteśmy także bardziej skupieni na budowaniu dobrych nawyków spędzania czasu wolnego, jak twierdzi 38% respondentów badania. W opinii 23% zapytanych uczymy się tej cennej umiejętności.
Co pomaga budować Polakom nawyki spędzania czasu wolnego?
Chęć zdobywania nowych doświadczeń to główny czynnik wspierający budowanie nawyków czasu wolnego, jak uważa 29% Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń. Na drugim miejscu jest sport, który wskazuje 28% respondentów. Na trzeciej pozycji najczęściej wymieniamy inspiracje pochodzące od innych osób oraz kreatywne zainteresowania pozwalające na rozwój.
Zobacz również
Zdaniem 31% respondentów wartościowo spędzany czas wolny uczy nas przede wszystkim aktywności życiowej. Według 27% zapytanych pozwala na zdobywanie wiedzy. Z kolei 22% uważa, że przyczynia się do efektywnego wypoczynku, a 20% twierdzi, że do nawiązywania kontaktów społecznych.
Budżet ma kluczowe znaczenie w organizacji czasu wolnego Polaków, ale również istotne są pomysły na jego spędzanie. Źródłem inspiracji na ciekawe spędzania czasu wolnego w dzisiejszych czasach są przede wszystkim media społecznościowe, jak twierdzi 37% respondentów badania. Drugim najczęściej wskazanym źródłem są znajomi i przyjaciele. Co piąty zapytany Polak wskazuje także na serwisy realizujące usługi rozrywkowe.
Jakie kwoty najczęściej przeznaczają Polacy na aktywności w czasie wolnym?
Na aktywności w czasie wolnym wydajemy bardzo różne fundusze w zależności od zasobności naszego portfela. Z badania „Nawyki Polaków spędzania czasu wolnego” wynika, że 39% respondentów jest w stanie przeznaczyć na aktywności w czasie wolnym do 100 zł miesięcznie. Kwotę od 100 do 300 zł wskazuje również 39% ankietowanych. Na wydatek od 300 do 500 zł miesięcznie może sobie pozwolić 14% respondentów. Tylko 8% Polaków dysponuje budżetem powyżej 500 zł miesięcznie na aktywności służące rozrywce i wypoczynkowi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Badanie „Nawyki Polaków spędzania czasu wolnego” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1259 respondentów w formie ankiety online.
Słuchaj podcastu NowyMarketing