Po krótkiej przerwie świąteczno-noworocznej Grupa BPS wróciła do aktywności reklamowej na początku lutego, od razu z mocnym akcentem w postaci kampanii telewizyjnej. W kampanii wykorzystywany jest, znany już z działań w Internecie, spot wizerunkowy pokazujący, jak wiele w życiu mogą ułatwić dobre relacje sąsiedzkie. Wśród spraw, które warto załatwiać blisko domu, są też te związane z naszymi finansami – właśnie po sąsiedzku, w jednej z 2200 placówek Banków Spółdzielczych z Grupy BPS i Banku BPS, w ponad 1400 miejscowości w całej Polsce.
– Start kampanii w lutym w telewizji to nieprzypadkowy wybór. Po pierwsze płynnie przechodzimy z aktywności reklamowej 2022 roku w nowy rok. Po drugie, to czas, kiedy możemy skutecznie zawalczyć o uwagę widza, przez kilka tygodni znajdując się w TOP3 najintensywniej reklamujących się banków. Aby zostać zauważonym, zaplanowaliśmy kampanię o większej intensywności niż dotychczasowe działania rynkowych rywali. Do tego zamierzamy dołączyć reklamy w radiu i kontynuować kampanię w Internecie, bo w tym kanale mamy najlepsze dotarcie do naszych potencjalnych klientów. Dlatego nasz plan zakłada obecność online praktycznie do końca roku – wyjaśnia Robert Szymański, dyrektor biura marketingu w Banku BPS.
Zobacz również
W pierwszym kwartale 2023 roku Banki Spółdzielcze z Grupy BPS i Bank BPS przygotowały atrakcyjną promocję dla klientów zakładających konta osobiste oraz aktywnie korzystających z kart płatniczych. Z kolei dla osób poszukujących dodatkowych środków planowana jest kilkumiesięczna akcja premiowa z nagrodami finansowymi. Działania te wspierać będą reklamy sprzedażowe w radiu i Internecie. Trwająca kampania wizerunkowa stanowi wstęp do kampanii efektywnościowej.
Tegoroczna kampania „Załatw to po sąsiedzku!” to kolejny etap działań komunikacyjnych Zrzeszenia BPS. Hasło kampanii, a także dobór narzędzi, podkreślają lokalny charakter Banków Spółdzielczych i ich otwartość na każdego klienta. Banki Spółdzielcze działają zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i w dużych miastach w całej Polsce. Łącznie to 2200 placówek, co umożliwia wielu osobom załatwienie spraw w banku naprawdę blisko domu, dosłownie „po sąsiedzku”.
Kampania reklamowa w telewizji realizowana jest od 1 lutego i potrwa sześć tygodni. Spoty emitowane są zarówno w stacjach głównych – Polsat, TVN i TVP, jak i tematycznych m.in. w TVN7, TTV, TVN24, Polsat 2, Polsat Cafe, Fokus TV, Puls 2, History czy HGTV. Łącznie w 130 stacjach telewizyjnych. Widz z grupy docelowej zetknie się z nimi średnio 15 razy. To przełoży się na blisko 135 milionów kontaktów z reklamą w ciągu sześciu tygodni zaplanowanej aktywności. Kampania radiowa realizowana będzie w stacjach o największym zasięgu, m.in. RMF FM i Radio ZET. W spocie radiowym swojego rozpoznawalnego głosu również użyczył Tomasz Jakubiak. Kolejnym wzmocnieniem wizerunkowym będzie kampania internetowa realizowana na głównych portalach, a także jako wideo w ramach kanałów VOD czy na YouTubie. Aktywność ta przejdzie płynnie w internetowe działania performance.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Emisja kampanii w tym samym czasie, równolegle w trzech różnych mediach, pozwoli uzyskać Bankom Spółdzielczym z Grupy BPS i Bankowi BPS dużą widoczność oraz istotnie wpłynie na świadomość marki wśród konsumentów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncept kreatywny kampanii, a także produkcję spotów reklamowych i sesji zdjęciowej odpowiada agencja Eskadra, natomiast za planowanie i zakup mediów – Wavemaker.