Powraca Red Bull Doodle Art – światowy konkurs na bazgroły

Tegoroczna edycja Red Bull Doodle Art przypomina, że niedoceniane bazgroły tworzone nawet przypadkiem mogą być prawdziwymi dziełami sztuki. Długopis, kartka papieru i wyobraźnia – to wszystko czego potrzebujesz, by stworzyć rysunek i wziąć udział w konkursie.
O autorze
1 min czytania 2023-02-08

Pierwsza edycja Red Bull Doodle Art miała miejsce w 2012 roku i skierowana była do studentów, którzy tworzyli swoje prace w trakcie wydarzeń organizowanych na uczelniach. W 2014 roku, w drugiej edycji udział wzięło ponad 32 tysiące osób, a konkurs rozstrzygnięty został w ramach światowego finału w Kapsztadzie w RPA, wtedy też po raz pierwszy technika bazgrołów połączona została z nowymi technologiami, a rysunki można było obserwować w formie ruchomych animacji. W kolejnej edycji, w 2017 roku w ramach warsztatów zorganizowanych w San Francisco, finaliści tworzyli swoje prace w wirtualnej rzeczywistości.

Kolejne zmiany i rozwój technologii doprowadziły konkurs do obecnej formy – w 2023 roku Red Bull Doodle Art płynie na fali łączenia sztuki i technologii, korzystając z dobrodziejstw Web3 i NFT. Krajowi zwycięzcy w ramach warsztatów podczas światowego finału stworzą swoje prace w technologii NFT. A to wszystko zaczyna się od długopisu i pustej kartki.

Jak się zgłosić?

Do konkursu Red Bull Doodle Art zgłosić może się każda osoba, która ukończyła 18 rok życia. W Polsce zgłoszenia przyjmowane są do 2 kwietnia 2023 roku. Wystarczy stworzyć pracę na specjalnie przeznaczonej do tego karcie i wgrać ją na stronę konkursową.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uczestnik, który zwycięży etap krajowy, otrzyma zaproszenie na Światowy Finał w Amsterdamie.

width="640"

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przebieg tegorocznej edycji konkursu

Faza aplikacji – w Polsce zgłoszenia przyjmowane są od 16 stycznia do 2 kwietnia 2023. Rysunki zgłaszać można przez stronę internetową konkursu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Faza selekcji – lokalne jury wybierze 30 najlepszych prac, a ich twórcy trafią do krajowego finału. Następnie, panel sędziowski oceni prace pod względem kreatywności, poziomu umiejętności artystycznych oraz sposobu, w jaki bazgroły przedstawiają radość z życia.  

Faza warsztatowa z artystą – do czasu światowego finału, krajowy zwycięzca będzie miał okazję wziąć udział w warsztatach z innymi artystami, by zaczerpnąć inspiracji przed tworzeniem pracy w formie NFT.

Światowy Finał – wezmą w nim udział krajowi zwycięzcy z wszystkich państw biorących udział w tegorocznej edycji Red Bull Doodle Art. Finaliści spędzą 3 dni w Amsterdamie, w trakcie których wezmą udział w warsztatach i będą pracować nad pracami w formie NFT. W ostatni dzień warsztatów zostanie ogłoszony globalny zwycięzca.

Zgłoszone prace można obejrzeć TUTAJ.