AR-Labs.io rewolucjonizuje branżę optyczną
Grono firm, które rozumieją, że wraz z pędzącym naprzód światem, zmieniają się również wymagania klientów, nieustannie się powiększa. Ostatnio dołączyło do niego Kodano, który sprzedaje okulary i soczewki zarówno w sklepie internetowym, jak i w sieci kilkudziesięciu salonach w całym kraju. Początek roku 2023 jest dla tej firmy niezwykle pracowity, ponieważ wprowadza ona wirtualną przymierzalnię oprawek okularowych, dostępną na stronie kodano.pl.
Rozwiązanie to jest oparte na technologii rozszerzonej rzeczywistości, którą w swoich aplikacjach wykorzystuje AR-Labs.io. Dzięki nim, każdy klient kupujący okulary korekcyjne czy przeciwsłoneczne w sklepie internetowym, może je przymierzyć i sprawdzić, jak w nich wygląda – bez konieczności wizyty w salonie stacjonarnym.
Zobacz również
Innowacyjne rozwiązanie dla zapracowanych i nie tylko
Problemy ze wzrokiem dotykają już co drugą osobę na świecie. Wielu z nas szuka w sklepach stacjonarnych i online okularów korekcyjnych lub tych przeciwsłonecznych, które będą jednocześnie stylowe i dopełnią nasz wizerunek w życiu prywatnym i zawodowym. Na potrzeby użytkowników wybierających zakupy online powstała przymierzalnia 2D.
– Lubimy nowe technologie, szybko się rozwijamy, chcąc nadążyć za potrzebami rynku. Uruchomiliśmy Laboratorium Optyczne, gdzie produkujemy soczewki okularowe, a we współpracy z AR-Labs.io wdrożyliśmy wirtualną przymierzalnię dla naszych klientów, którzy preferują zakupy online – mówi Mateusz Matula, prezes Kodano.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tutaj przymierzycie okulary firmy Kodano: kodano.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dzięki możliwości wirtualnego przymierzania, klienci mogą dokładniej przemyśleć swój wybór, a to wpływa na spadek liczby zwrotów. To istotna zaleta rozwiązań AR-Labs.io, które m.in. w ten sposób optymalizują koszty działania firm, sprzedających swoje produkty online.
– Bardzo się cieszę, że „oswajamy” rozszerzoną rzeczywistość i możemy oferować naszym klientom kolejne rozwiązania. Nasze wirtualne przymierzalnie są dziś dostępne dla wszystkich firm – zarówno tych, które oferują kilka tysięcy oprawek, jak Kodano, jak i dla tych mających w ofercie kilkadziesiąt sztuk. Pomagamy klientom, których odbiorcy korzystają z aplikacji, szukają rozwiązania webowego oraz sklepom stacjonarnym. Nasza najnowsza propozycja wykorzystuje modele 2D produktów, co pozwala firmom na szybkie, tanie i samodzielne przygotowanie swojego asortymentu do przymierzalni – mówi Beata Badzyńska, CEO AR-Labs.io. – Cieszę się, że wicelider rynku optycznego docenia zalety wirtualnej przymierzalni, a tym samym ułatwia zakupy swoim klientom – dodaje.
Wirtualne przymierzalnie wprowadzają zakupy online na wyższy poziom. Firmy, które je oferują udowadniają, że są innowacyjne i dostarczają klientom nową jakość doświadczeń z marką. Jest jeszcze jeden argument przemawiający za tym, że warto korzystać z nowych technologii – dzięki nim możemy także zadbać o środowisko – redukując liczbę zwrotów, zmniejszamy ślad węglowy.
Wirtualne lustro w salonie Kodano
Dodatkowo klienci warszawskiego Centrum Handlowego Janki mieli na przełomie roku szansę na wypróbowanie działania wirtualnego lustra, dzięki któremu mogli przymierzyć wybrane oprawki z oferty Kodano.
– Lustro stojące w Centrum Handlowym Janki było kolejną szansą na przekierowanie ruchu do naszego salonu i umożliwienie klientom wcześniejszego przymierzenia oprawek oraz dokonania wstępnego wyboru – mówi Tomasz Serafin, dyrektor marketingu i e-commerce Kodano. – Chcieliśmy, by nasi odbiorcy znaleźli u nas to, czego szukają, czyli nie tylko duży asortyment okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, ale także technologię na miarę XXI wieku – dodaje.
Film prezentujący przymierzalnię stworzoną dla Kodano: youtube.com/shorts/YNEpjK8sGqk