Bohaterowie spotu „O czym marzą osoby LGBT+?”
Ola i Karolina, które wspólnie wychowują Jagienkę i Olka, marzą o tym, aby ich dzieci mogły w spokoju wybrać w przyszłości szkołę. Adriana – transpłciowa modelka – chciałaby, żeby żadna osoba nie była zmuszana do posługiwania się nie swoim imieniem. A Kazik, który doprowadził do uchylenia uchwały anty-LGBT w swojej gminie, marzy o tym, aby nikt – tak jak on – nie musiał czekać z coming outem aż 47 lat.
Zobacz również
Swoimi marzeniami dzieli się również Rafał i Agnieszka – jedna z 5 lesbijek z okładki Forbes Women, którzy chcą, aby osoby LGBT+ nie bały się postawić na biurku zdjęcia swojej drugiej połówki i wówczas nadal miały szansę na awans. „Nam marzy się tańczyć do białego rana na naszym weselu” – mówi Artur, przytulając swojego partnera Arkadiusza. To wszystko to marzenia ludzi, którzy po prostu chcą żyć normalnie, a którym polskie prawo tej normalności odmawia.
Walka o równe prawa
Najnowszy spot KPH w reżyserii Nataszy Parzymies wzrusza, ale przede wszystkim daje nadzieję na spełnienie marzenia o równouprawnieniu, proponując konkretne rozwiązanie. Jakie? To w klipie zdradza aktorka Maria Seweryn, mówiąc: „Zainwestuj w marzenia – przekaż 1,5% podatku na Kampanię Przeciw Homofobii i patrz, jak świat zmienia się na lepsze”. Wtóruje jej pisarz i laureat Paszportu Polityki, Grzegorz Piątek, słowami: „Te 1,5% sprawi, że wszystkim nam będzie po prostu lepiej”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zainwestuj 1,5% w marzenia
Każdy, kto rozlicza podatek, ma możliwość przekazania 1,5% na KPH. Wystarczy w odpowiednim miejscu formularza PIT wpisać numer KRS Kampanii Przeciw Homofobii: 0000111209.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zebrane środki KPH przeznaczy na: pracę nad wprowadzeniem równości małżeńskiej i związków partnerskich w Polsce; wspieranie tęczowych rodzin w uzyskaniu równych praw; realizację działań rzeczniczych na poziomie międzynarodowym; prowadzenie postępowań sądowych zmierzających do równouprawnienia; wzmacnianie organizacji działających na rzecz osób LGBT+ oraz rozwój działań angażujących biznes w walkę o równouprawnienie.
Oficjalna strona kampanii: kph.org.pl/1procentnakph.