Filtry w social mediach od początku starają się jak najbardziej imitować prawdziwy makijaż (i efekty chirurgii plastycznej), ale chyba dopiero popularny ostatnio na TikToku ostatnio „Bold Glamour” przeraził i zachwycił wszystkich swoim realizmem. Okazuje się, że być może wkrótce nie będziemy w stanie rozpoznać, czyja twarz w social mediach jest prawdziwa, a która poddana efektowi filtra.
Osoby, które wypróbowały filtr „Bold Glamour”, mają „po przemianie” zdecydowanie większe niż w rzeczywistości ustom, szczuplejszy nos, wygładzoną skórę i pełen make up. Niektórzy się zakochali w tym efekcie, a inni twierdzą, że używanie takich filtrów może pogłębiać kompleksy na punkcie swojego wyglądu oraz negatywnie wpływać on na poczucie własnej wartości.
Zobacz również
@lookwhoshira How beauty filters have impacted my self esteem. Your sign to unfollow people that dont bring you joy social media should make people feel connected and inspired, not critical of their appearance #beautyfilter #bereal #tiktokfilter #unrealisticexpectations #beautytok ♬ original sound – Hira Mustafa
Podobnego zdania jest marka Dove, która stanęła w kontrze do szału na „Bold Glamour” i zainicjowała wyzwanie #TurnYourBack, które ma promować naturalne piękno. Marka promuje na TikToku nowy trend, w którym zachęca, aby pokazywać się na TikToku tyłem. Ma to być sprzeciw wobec poprawianiu swojego wyglądu w social mediach i promowaniu w sieci nierealnych standardów piękna. „Odwróć się plecami. Bo żaden filtr nie powinien ci narzucać, jak masz wyglądać” – zachęca w swoim wyzwaniu Dove.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
@dove No filter should tell you how to look. 80% of girls are already using filters by the age of 13. It’s no wonder their perception of beauty and their self-esteem are distorted. Help reverse the damage. #TurnYourBack on the Bold Glamour filter and digital distortion. Real beauty is bold. #RealBeautyIsBold #Dove #LetsChangeBeauty #NoDigitalDistortion #BeautyCommunity #SelfEsteem ♬ original sound – dove
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Według badań marki, aż 38 proc. dziewcząt w USA przyznało, że nie jest w stanie sprostać standardom piękna narzucanym przez influencerów w social mediach. Kolejne 80 proc. stwierdziło, że już w wieku 13 lat nałożyły filtr lub użyły aplikacji do retuszu, aby zmienić swój wygląd na zdjęciach.
PS Marka Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu, by wesprzeć nastolatki w świadomym korzystaniu z social mediów
Dove rozpoczyna kampanię Detox FEEDu. Ma ona zwrócić uwagę na rosnącą skalę zjawiska, a jej celem jest podjęcie realnych działań wspierających nastolatki i ich rodziców, by potrafili powiedzieć „Stop!” i dać „unfollow” toksycznym treściom.