Szacuje się, że aż 85% osób w wieku od 12 do 24 lat cierpi na problemy z cerą lub zmaga się z objawami trądziku, co często ma negatywny wpływ na jakość ich życia i samoocenę. Niestety w dobie powszechnej cyfryzacji coraz częściej szukamy w Internecie cudownych sposobów i próbujemy leczyć się na własną rękę.
Diagnoza z Google, pytania o porady kosmetologów czy influencerów nie są jednak sposobem na rozwiązanie problemu i mogą doprowadzić do poważnych, czy nieodwracalnych zmian na skórze. Pierwszym krokiem każdej osoby zmagającej się z trądzikiem powinna być wizyta u dermatologa, bo tylko lekarz jest w stanie zapewnić trafną diagnozę, a następnie dobrać skuteczną terapię. Kampania Galdermy „Nie wiem. Nie jestem lekarzem” ma na celu edukację na temat leczenia i skierowana jest do wszystkich osób, które zmagają się z problemem trądziku.
Zobacz również
– W dzisiejszym szumie informacyjnym i ilości bodźców, jakie dochodzą do nas z wszelkich mediów i platform społecznościowych, często zaciera się granica pomiędzy rzetelnymi źródłami wiedzy, a fake newsami, pomiędzy „ekspertami” a prawdziwymi autorytetami w danej dziedzinie. Dlatego celem kampanii „Nie wiem. Nie jestem lekarzem” jest skierowanie uwagi odbiorców z osób cieszących się sporą popularnością w Internecie na autorytety w dziedzinie leczenia trądziku, na lekarzy dermatologów – mówi Dawid Kaźmierczak co-founder & chief content officer w Polot.
W kampanię zaangażowali się: Red Lipstick Monster, Kinga Sawczuk oraz Damian Tkaczuk.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Główną osią kampanii są filmy w reżyserii Tomasza Misiukiewicza z udziałem trójki influencerów oraz kreacje kierujące do strony www.conatradzik.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prowadzone obecnie działania to pierwsza odsłona kampanii, która potrwa do grudnia 2023. Za koncept kreatywny odpowiada agencja Przestrzeń we współpracy z Dawidem Kaźmierczakiem (chief content oficer, Polot). Strategia kampanii, w tym mediowa, powstała we współpracy z agencją mediową Rozgłos, za wdrożenie działań odpowiada dentsu. Spoty zostały wyprodukowane przez Shootme.
PS. Galderma zaprezentowała trzy odsłony kampanii „Róż się do lekarza”, której celem jest zachęcenie do umówienia się na wizytę do dermatologa osób, które mogą borykać się z problemem trądziku różowatego.