22 stycznia 2023 r., który jest Dniem Jedności Ukrainy, w Nowym Jorku rozkwitł ogród słoneczników. Słonecznik symbolizuje siłę i jedność Ukrainy. Motyw ten znalazł się m.in. w reklamach outdoorowych i online, spotach telewizyjnych, w mediach społecznościowych, treściach sponsorowanych i krótkometrażowych filmach dokumentalnych. Treści #UnifyUkraine wyświetlono ponad 750 mln razy. Kampanię społeczną na zlecenie BGK zrealizowała agencja MikeWorldWide.
– Kampanią #UnifyUkraine chcieliśmy uświadomić opinię publiczną w Stanach Zjednoczonych o konsekwencjach rosyjskiej agresji na Ukrainę. Cały świat powinien zmobilizować się, aby pomóc naszemu sąsiadowi wygrać tę wojnę. Cieszę się, że udało nam się osiągnąć zamierzony efekt i jestem dumna, że najlepsi w branży kreatywnej docenili naszą pracę” – mówi Jolanta Wiewióra, dyrektor zarządzająca pionem HR i komunikacji w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Zobacz również
Do konkursu MUSE Awards 2022 zgłoszono ponad 6000 projektów. Jury IAA już na etapie prezentacji uznało, że #UnifyUkraine wyróżnia się na tle pozostałych. Kampania zdobyła miano „Złotego Zwycięzcy”, plasując się wśród takich marek jak: Apple, You Tube, BMW, Red Bull czy Corona. BGK był jednym z dwóch laureatów (obok Global Outreach Doctors), których doceniono za działania marketingowe na rzecz Ukrainy.