Nowe wytyczne dotkną około 2,5 miliona osób. Decyzja została podjęta ze skutkiem natychmiastowym. Przyczyną rozpoczęcia rozmów na temat zakazu korzystania z aplikacji stała się ogólnoświatowa dyskusja związana z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa aplikacji TikTok. Nadal pojawia się wiele wątpliwości co do tego, jakie informacje gromadzone są przez jego właściciela oraz w jakich celach są lub będą wykorzystywane. Rząd chce chronić kraj przed atakami zaburzającymi jego bezpieczeństwo i suwerenność.
Aplikacje te „nie posiadają wystarczającego poziomu cyberbezpieczeństwa i ochrony danych, aby mogły być wdrażane na urządzeniach rządowych” – komentuje francuski Minister transformacji i służb publicznych Stanislas Guerini.
Zobacz również
W ślady za innymi państwami
Francja nie jest pierwszym krajem, w którym zdecydowano o wprowadzeniu zakazu korzystania i pobierania aplikacji rozrywkowych na telefony urzędników państwowych. Wśród nich znajdują się także Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania i Belgia. Na liście niedozwolonych aplikacji, poza TikTokiem i Netflixem, znajduje się także gra Candy Crush.
Władze Francji podkreślają, że lista będzie aktualizowana, zgodnie ze zmieniającą się sytuacją na rynku. Zwolnienia z zakazu mają być udzielane jedynie z uwagi na „potrzeby zawodowe”.
PS Dzielenie się hasłem do Netflixa to przestępstwo? Wielka Brytania publikuje zaskakujące wytyczne
Urząd ds. Własności Intelektualnej Wielkiej Brytanii uznał, że udostępnianie haseł do serwisów streamingowych to naruszenie praw autorskich, które może zostać uznane jako przestępstwo. Netflix, jeszcze kilka lat temu, sam zachęcał do dzielenia się hasłem z najbliższymi. Wszystko zmieniło się w momencie, kiedy spadła liczba subskrybentów platformy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS 2 Użytkownicy TikToka muszą oznaczać filmy zawierające deepfake
TikTok nałożył obowiązek oznaczania materiałów, w których została wykorzystana technologia deep fake. Chce w ten sposób zapobiec szerzeniu dezinformacji oraz fake newsów. Nowy regulamin aplikacji wejdzie w życie 21 kwietnia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing