All Hands Agency podjęło współpracę z Music Declares Emergency

O autorze
2 min czytania 2023-04-03

Agencja All Hands rozpoczyna współpracę pro bono z polskim oddziałem Music Declares Emergency – międzynarodowego zrzeszenia artystów i osób z branży muzycznej zaangażowanych w walkę ze zmianami klimatu. W listopadzie ubiegłego roku za sprawą artystki Misi Furtak Polska dołączyła do listy krajów, w których działa ta inicjatywa. Pierwsze wydarzenie w ramach Music Declares Emergency odbyło się w Fabryce Norblina w Warszawie 11 lutego tego roku. Dzień wypełniony warsztatami, spotkaniami branżowymi i panelami dyskusyjnymi zwieńczył koncert pierwszych polskich ambasadorów projektu – szefowej polskiego oddziału Misi Furtak towarzyszyły zespoły Niemoc oraz Kathia.

– Wiem, że jako branża muzyczna mamy wpływ na klimat. Jednak jednostkowe działanie wydało mi się niewystarczające. Jako organizacja możemy czerpać z doświadczeń zagranicznych oddziałów MDE, a jednocześnie badać polską sytuację i przygotowywać działania, które są najbardziej pomocne tu i teraz. Łączyć tych, którzy już stosują dobre praktyki z innymi, którzy mogą z ich doświadczenia skorzystać. Wspierać artystów, którzy chcieliby zaangażować się w zmniejszanie swojego śladu węglowego, ale nie wiedzą jak. Edukować nie tylko przedstawicieli branży, ale też słuchaczy, żeby to oni mogli swoimi konsumenckimi decyzjami wspierać wydarzenia, które temat klimatu traktują poważnie. Przed nami dużo roboty, ale jestem przekonana, że to ważny krok nie tylko dla środowiska naturalnego, ale też dla naszego, codziennego, środowiska pracy – deklaruje Misia Furtak.

Music Declares Emergency istnieje od lipca 2019 roku i jest niezależną inicjatywą bez jakichkolwiek powiązań z biznesem lub partiami politycznymi. Pomysłodawczynią oraz założycielką MDE jest brytyjka Fay Milton – perkusistka rockowego zespołu Savages. Inicjatywie przyświeca przekonanie, że przemysł muzyczny może odegrać znaczącą rolę w debacie i edukacji poświęconej przeciwdziałaniu zmianom klimatu. Deklarację członkowską podpisało ponad 6600 muzyków, organizacji oraz osób prywatnych, w tym gwiazdy światowego formatu, m. in. Fatboy Slim, Massive Attack, Bonobo, Billie Eilish czy Zero 7. W inicjatywę angażują się również czołowe wytwórnie muzyczne takie jak m.in. 4AD, Sony Music Publishing, Sub Pop Records czy Universal Production Music.

Zgodnie z hasłem ubiegłorocznej kampanii „Nie ma muzyki na martwej planecie” projekt jednoczy artystów połączonych głęboką troską o klimat, chcących działać w celu nagłaśniania problemu. Ma na celu reprezentowanie wszystkich obszarów przemysłu muzycznego bez względu na gatunek muzyczny, rolę, płeć, rasę, orientację seksualną czy status. Wzywa do pilnych działań na rzecz klimatu wykorzystując wpływ i zasięg artystów oraz ich fanów tak, by globalny problem spotkał się z globalną odpowiedzią.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zadaniem naszej agencji będzie wsparcie komunikacyjne, w szczególności w zakresie public relations i media relations. Music Declares Emergency to inicjatywa, która leży nam na sercach i której mocno kibicujemy – All Hands wyrosło w pewnym sensie ze sceny muzycznej i środowiska aktywnie w nim uczestniczącego w latach 90-tych. Pierwsze działanie Music Declares Emergency w Polsce spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem i w naszej współpracy skupimy się na budowie jak największej społeczności zaangażowanych osób i organizacji. Chcemy również pomóc docierać do artystów zainteresowanych dołączeniem i wspólnie z członkami polskiego oddziału Music Declares Emergency edukować ich. Inicjatywa jest otwarta również na każdego kto kocha muzykę. Zachęcamy do dołączenia i zrobienia pierwszego kroku jakim jest podpisanie deklaracji – mówi Paweł Sławski, CEO agencji All Hands.

Więcej o Music Declares Emergency można przeczytać pod adresem www.musicdeclares.net/. Pod tym adresem można również wypełnić i wysłać deklarację dołączenia do inicjatywy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się