Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Powstaje chińska konkurencja dla ChatGPT? Firma Alibaba chce stworzyć swój odpowiednik

Powstaje chińska konkurencja dla ChatGPT? Firma Alibaba  chce stworzyć swój odpowiednik
Firma Alibaba chce wykorzystać sztuczną inteligencję i stworzyć własny model językowy o nazwie Tongyi Qianwen.
O autorze
1 min czytania 2023-04-12

fot. Wikimedia Commons/N509FZ

Narzędzie ma umożliwić użytkownikowi rozmowę ze sztuczną inteligencją i docelowo miałoby być dostępne we wszystkich aplikacjach firmy. Jego działanie zaprezentowano dotychczas w dwóch aplikacjach Alibaby: Tmall Genie (inteligentnym głośniku) i DingTalk (komunikatorze społecznościowym). Podczas konferencji w Pekinie, dyrektor zarządzający firmy, Daniel Zhang, przedstawił, w jaki sposób Tongyi Qianwen dokonuje transkrypcji mowy czy tworzy historyjki dla dzieci. 

Alibaba operuje m.in. Aliexpress, czyli platformą handlową, umożliwiającą zamawianie produktów prosto od producentów z Chin. Ponadto firma obsługuje komunikatory społecznościowe, nawigację oraz oprogramowanie do inteligentnych głośników.

– Jesteśmy w przełomowym momencie, jeśli chodzi o technologię. Przełom jest napędzany przez sztuczną inteligencję i obliczenia chmurowe – powiedział Zhang.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejna odpowiedź Chin na ChatGPT

CNN podaje, że Alibaba nie jest pierwszą firmą, która podjęła się stworzenia swojego odpowiednika ChatGPT. Wcześniej dokonały tego również Baidu i SenseTime. Rząd podkreśla jednak, że aby nowe narzędzie weszło do codziennego użytku, musi zostać poddane kontroli bezpieczeństwa oraz testom. Dodatkowo, użytkownicy, którzy chcą z niego korzystać, muszą najpierw zweryfikować swoją tożsamość.

PS Konkurencja dla ChatGPT? Google uruchamia narzędzie „Bard”

Google dołączyło do wyścigu o klientów i stworzyło własnego chatbota opartego na sztucznej inteligencji. Narzędzie nosi nazwę Bard i doczekało się już kilku aktualiacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Czy nowe technologie zabiorą nam zawód?

Z pewnością wiele osób pracujących w marketingu i komunikacji zastanawia się, jaki wpływ AI będzie miało na przyszłość obranej przez nich ścieżki kariery. Czy copywriter, social media manager lub e-mail marketer będzie jeszcze potrzebny? Zwłaszcza gdy sam ChatGPT ma wątpliwości? Na te pytanie odpowiadamy w artykule.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się