fot. Wikimedia Commons/N509FZ
Narzędzie ma umożliwić użytkownikowi rozmowę ze sztuczną inteligencją i docelowo miałoby być dostępne we wszystkich aplikacjach firmy. Jego działanie zaprezentowano dotychczas w dwóch aplikacjach Alibaby: Tmall Genie (inteligentnym głośniku) i DingTalk (komunikatorze społecznościowym). Podczas konferencji w Pekinie, dyrektor zarządzający firmy, Daniel Zhang, przedstawił, w jaki sposób Tongyi Qianwen dokonuje transkrypcji mowy czy tworzy historyjki dla dzieci.
Zobacz również
Alibaba operuje m.in. Aliexpress, czyli platformą handlową, umożliwiającą zamawianie produktów prosto od producentów z Chin. Ponadto firma obsługuje komunikatory społecznościowe, nawigację oraz oprogramowanie do inteligentnych głośników.
– Jesteśmy w przełomowym momencie, jeśli chodzi o technologię. Przełom jest napędzany przez sztuczną inteligencję i obliczenia chmurowe – powiedział Zhang.
Kolejna odpowiedź Chin na ChatGPT
CNN podaje, że Alibaba nie jest pierwszą firmą, która podjęła się stworzenia swojego odpowiednika ChatGPT. Wcześniej dokonały tego również Baidu i SenseTime. Rząd podkreśla jednak, że aby nowe narzędzie weszło do codziennego użytku, musi zostać poddane kontroli bezpieczeństwa oraz testom. Dodatkowo, użytkownicy, którzy chcą z niego korzystać, muszą najpierw zweryfikować swoją tożsamość.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Konkurencja dla ChatGPT? Google uruchamia narzędzie „Bard”
Google dołączyło do wyścigu o klientów i stworzyło własnego chatbota opartego na sztucznej inteligencji. Narzędzie nosi nazwę Bard i doczekało się już kilku aktualiacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2 Czy nowe technologie zabiorą nam zawód?
Z pewnością wiele osób pracujących w marketingu i komunikacji zastanawia się, jaki wpływ AI będzie miało na przyszłość obranej przez nich ścieżki kariery. Czy copywriter, social media manager lub e-mail marketer będzie jeszcze potrzebny? Zwłaszcza gdy sam ChatGPT ma wątpliwości? Na te pytanie odpowiadamy w artykule.