Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Startuje ogólnopolska kampania „TakDlaPodpasek”

Startuje duża, ogólnopolska kampania, która zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego wśród dziewczynek. „TakDlaPodpasek.pl" ma zachęcić do podpisania się pod apelem do rządzących o bezpłatny dostęp do podpasek w każdej polskiej szkole.
O autorze
2 min czytania 2023-04-17

Havas Warsaw zrealizował kampanię dla Okresowej Koalicji i Kulczyk Foundation. Celem akcji jest wsparcie wszystkich dziewczynek w Polsce w godnym przeżywaniu okresu oraz uchronienie ich przed opuszczaniem zajęć lekcyjnych z powodu miesiączki. Wbrew powszechnym stereotypom, ubóstwo i wykluczenie menstruacyjne występują także w naszym kraju i w dużym stopniu dotyczą dziewczynek. Potwierdzają to badania[1] Kulczyk Foundation z 2020 oraz 2022 roku.

Wynika z nich, że aż 54% nastolatek w Polsce przynajmniej raz nie poszło do szkoły z powodu okresu. 21% dziewczynek musiało zwolnić się z lekcji z powodu braku środków higieny menstruacyjnej. 67% Polek przyznaje, że zdarzyło im się nie mieć w szkole dostępu do podpasek. Jednocześnie 64% Polek i Polaków uważa, że podpaski w szkołach powinny być darmowe.

W Polsce żyją obecnie ponad 2 mln dziewczynek w wieku 9-19 lat. Większość z nich miesiączkuje lub w niedalekim czasie zacznie miesiączkować. Zapewnienie im dostępu do środków higieny menstruacyjnej oraz edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego to pierwszy krok do wzmocnienia pewności siebie i budowania wspierającego środowiska wśród rówieśników. Akcja ma również na celu zniwelowanie tabu i stygmatyzacji, które towarzyszą miesiączce. 

– Podczas tworzenia kampanii zaskoczyło nas wiele. Nie tylko statystyki, które w przerażający sposób pokazują wymiar problemu, jakim jest ubóstwo menstruacyjne, ale również brak możliwości nagłośnienia tematu w przestrzeni publicznej. Sytuacja zmusiła nas do przygotowania spotów w różnych wariantach, ponieważ pokazanie na bieliźnie krwi menstruacyjnej okazało się zbyt odważnym obrazem. Mamy nadzieję, że tą akcją uda nam się wywołać pozytywną zmianę w tych dwóch obszarach – mówi Anna Żurek, account director Havas Warsaw.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Havas Warsaw, wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation chcą zapewnić bezpłatny dostęp do środków menstruacyjnych i edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego we wszystkich polskich szkołach. Celem jest zmiana systemowa i wprowadzenie w życie ustawy, która zmieni prawo w tym zakresie. Chcemy pójść śladami Anglii, Francji, Szkocji czy Nowej Zelandii, gdzie takie przepisy i programy już istnieją.

– Z powodu ubóstwa i wykluczenia menstruacyjnego czy stygmatyzacji na tle miesiączki, dziewczynki są poddawane ogromnej społecznej presji. To my, dorośli, mamy obowiązek o nie zadbać. Wprowadźmy w życie przepisy, dzięki którym we wszystkich polskich szkołach pojawią się darmowe środki menstruacyjne i edukacja na temat zdrowia menstruacyjnego. Powiedzmy TAK podpaskom w każdej polskiej szkole – mówi Dominika Kulczyk, prezeska Kulczyk Foundation. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania, która startuje 17 kwietnia obejmuje spoty do TV – 30” i 2 x 15”, video do Internetu oraz kampanię w SoMe. Za zakup mediów odpowiada Havas Media. Do działań pro bono przyłączyli się również Influencerzy, do których pomogli dotrzeć Lettly i Havas Play.

Powiedz TAK dla podpasek we wszystkich polskich szkołach i podpisz apel: www.takdlapodpasek.pl

[1] Raport dotyczący menstruacji z badania jakościowo-ilościowego, Difference dla Kulczyk Foundation, 2020. Sondaż na temat dostępu do środków menstruacyjnych w szkołach, Kantar na zlecenie Kulczyk Foundation, 2022