Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Kraków organizuje szkolenia skierowane do osób, które zajmują się sprzedażą napojów alkoholowych

Kraków organizuje szkolenia skierowane do osób, które zajmują się sprzedażą napojów alkoholowych
Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z regulacjami prawnymi dotyczącymi sprzedaży napojów alkoholowych. Na kursie ćwiczone będą też umiejętności praktyczne z zakresu rozmowy z trudnym klientem.
O autorze
2 min czytania 2023-04-24

Nikogo w Polsce nie dziwi wyraźna ekspozycja alkoholu w sklepach, sprzedaż wódki na stacjach benzynowych i billboardy z piwem na ulicach. Od dawna mówi się o tym, że to powinno się zmienić i że reklama alkoholu w Polsce powinna zostać ograniczona. Jedną z takich osób jest posłanka Marcelina Zawisza, która zwróciła uwagę na to, że dotychczasowe przepisy związane z reklamowaniem alkoholu są niewystarczające.

Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych od lat zmaga się z notorycznym umarzaniem postępowań w sprawie nielegalnych reklam, a ponadto do obchodzenia regulacji używa się mediów społecznościowych. Koncerny są więc bezkarne, mimo że z badań wynika, że w Polsce jest od 600 do 800 tys. osób uzależnionych od alkoholu, a około 3 mln naszych rodaków pije nadmiernie i szkodliwie. Przygotowałam pakiet poprawek ustanawiający kontrolę reklamy napojów alkoholowych zadaniem Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom. Chciałabym, żeby Dyrektor Centrum mógł wstrzymywać niezgodne z przepisami kampanie reklamowe oraz nakładać kary administracyjne za ich prowadzenie – pisze na swoim profilu na Facebooku Marcelina Zawisza.

Potrzebę regulacji tego obszaru potwierdza również ostatnia sytuacja z udziałem Kuby Wojewódzkiego, Janusza Palikota i Tomasza Czechowskiego, którzy otrzymali niedawno zarzuty za reklamowanie wódki. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W przestrzeni publicznej toczy się dyskusja (również w social mediach), a miasta wprowadzają lub planują wprowadzać ograniczenia w kwestii sprzedaży alkoholu. Jednym z nich jest Kraków – prezydent Jacek Majchrowski przygotował właśnie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia ograniczeń w godzinach nocnej sprzedaży detalicznej alkoholu na terenie miasta. Zakaz miałby obowiązywać między północą a godz. 5.30 na terenie wszystkich dzielnic Krakowa. Na ostateczny kształt projektu uchwały mogą mieć wpływ stanowiska rad dzielnic. Uchwała miałaby zacząć obowiązywać od 1 lipca 2023 r.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Planowane regulacje prawne na pewno wpłyną na sprzedaż alkoholu w tym turystycznym mieście, dlatego Kraków już teraz podejmuje się działań edukacyjnych. Miasto chce zwiększyć wiedzę i świadomość przedsiębiorców posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz ich pracowników w zakresie odpowiedzialności wynikającej z wykonywanej działalności, dlatego będzie dla nich oferowało darmowe kursy. Na szkoleniach, przygotowanych przez Miejskie Centrum Profilaktyki Uzależnień w Krakowie i Urząd Miasta Krakowa, znajdą się m.in. elementy biologii i psychologii. Szkolenia są zaplanowane na na 17 maja i 27 czerwca br.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Podczas szkolenia uczestnicy zapoznani zostaną z regulacjami prawnymi dotyczącymi sprzedaży napojów alkoholowych oraz ze związanymi z tym tematem zagadnieniami z pogranicza problematyki biologiczno-psychologicznej. Na kursie ćwiczone będą umiejętności praktyczne z zakresu rozmowy z trudnym klientem. Poruszony zostanie temat, jak skutecznie i bezpiecznie odmawiać sprzedaży alkoholu osobie nieletniej lub nietrzeźwej. Poruszony zostanie problem konsekwencji prawnych, jakie mogą spotkać sprzedawcę i właściciela sklepu w związku ze złamaniem przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – czytamy na stronie www.krakow.pl

– Odpowiedzialna sprzedaż alkoholu to przestrzeganie przepisów, ale także specyficzna misja społeczna, szczególnie w odniesieniu do kształtowania prawidłowych przekonań u młodych ludzi – informuje organizator.

PS Polskie influencerki zwracają uwagę na problem promowania alkoholu

Do niedawna niewiele osób widziało problem w reklamowaniu piwa, wina lub cięższych alkoholi na swoich kanałach social media. Teraz, kiedy dużo więcej mówi się na temat nielegalności takich działań, influencerzy zaczynają się wycofywać się z takich współprac i odnosić do obecności alkoholu w mediach.

PS 2 Marketing alkoholowy – jak wygląda w Polsce i czy powinien zostać ograniczony?

Alkohol jest przecież w naszej kulturze od zawsze i towarzyszy nam podczas mniejszych i większych spotkań. Dlaczego zatem producenci mieliby go nie promować?