Virgin oraz Made by Dyslexia podjęły się kolejnej współpracy wspierającej osoby z dysleksją po tym, jak w 2022 roku udało im się wprowadzić „dislexic thinking” jako umiejętność na Linkedinie, którą, w zaledwie tydzień od premiery, umieściło na swoich profilach ponad 10 tys. użytkowników. Termin trafił także do słownika Dictionary.com, a kampania została nagrodzona w Cannes za „Kreatywność zmieniającą zasady gry”.
Tym razem w kampanii „DyslexAI” pokazano, że sztuczna inteligencja nie jest w stanie zastąpić kreatywności dyslektyków. AI DALL:E, Midjourney i ChatGBT miały za zadanie odtworzyć dzieła znanych dyslektyków, np. „szybszego konia” czy „rysunkową mysz w czerwonych szortach i żółtych butach”. Wyniki być może są interesujące, ale nie tak innowacyjne jak oryginały, czyli w tym przypadku samochód oraz popularna Myszka Miki.
Zobacz również
– AI już zmienia sposób, w jaki pracujemy, żyjemy i wchodzimy w interakcje. Wykorzystywana we właściwy sposób sztuczna inteligencja jest idealnym drugim pilotem dla osób z dyslektycznymi umiejętnościami myślenia, aby popchnąć świat do przodu. Ale technologia nie może odtworzyć spontanicznego, ludzkiego, twórczego instynktu, który może prowadzić do niesamowitych innowacji. Dyslektycy mają nieograniczoną moc zmieniania świata, jeśli wszyscy przyjmą ich dyslektyczne umysły – powiedział założyciel Virgin Group, Sir Richard Branson.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wspieranie dyslektyków w miejscu pracy
Virgin oraz Made by Dyslexia po raz kolejny wezwały przedsiębiorców na całym świecie do wzmocnienia pozycji dyslektyków w miejscu ich pracy. Sir Richard Branson, założyciel Virgin Group, mówi w filmie promującym, że sam jest dyslektykiem i pomimo tego, że podpowiedzi sztucznej inteligencji związane ze skalowaniem biznesu są trafne to istnieją rozwiązania, do których AI nie dojdzie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oprócz kampanii cyfrowej i outdoorowej, „DyslexAI” zachęca także firmy do zapisania się na bezpłatny kurs, który ma być uruchomiony jeszcze w tym roku na LinkedIn Learning. Uczestnicy mają dowiedzieć się z niego, jak wzmacniać myślenie dysleksyjne w miejscu pracy. Szkolenie przygotują eksperci z Made by Dyslexia.
Za kampanię odpowiada agencja FCB Inferno.
PS Trendbook 2023: Marketing inkluzywny, czyli jak marki wyróżniają „niewidzialne” społeczności
Marketerzy dostrzegli fakt, że w social mediach pojawił się odwrót od wyidealizowanych obrazków i nastąpił zwrot w stronę „prawdziwego” życia. Z tego powodu coraz więcej działań marketingowych skupia się dziś na pomijanych dotąd mniejszościach. Co nam dają takie treści? O tym w artykule.
PS 2 Trendbook 2023: Człowiek i AI w duecie, czyli przyszłość pracy w branży marketingowej
W ciągu ostatniego pół roku zrobiło się niezwykle głośno o rozwiązaniach tego typu, m.in. Chat GPT, Midjourney czy DALL-E i szturmem wdarły się one do dyskusji branżowych. Jakie mankamenty rozwiązań AI najbardziej przeszkadzają marketingowcom i kreatywnym? O tym w artykule.