Sześć na dziesięć przedsiębiorstw postrzega pracę zdalną jako sposób na przyciągnięcie talentów. To dane z raportu firmy Deloitte „Remote Work Survey”. W grupie szczególnie zainteresowanych tą formą zatrudnienia – co potwierdzają doświadczenia firmy BIDads wspierającej projekty rekrutacyjne pracodawców z branży digital marketingu – są organizacje działające w sektorze digital marketingu oraz takie, które w swojej działalności potrzebują wsparcia wysokowykwalifikowanych specjalistów z tego obszaru.
Ponad 80 proc. światowych firm – według raportu firmy Deloitte „Remote Work Survey” – umożliwia swoim pracownikom pracę zdalną przynajmniej raz w tygodniu. Praca w pełni zdalna jest obecna w 27 proc. badanych przedsiębiorstw, a zaledwie co dziesiąte nie umożliwia swoim pracownikom wykonywania obowiązków zawodowych na odległość.
Zobacz również
Najczęściej wskazywanym powodem (84 proc. odpowiedzi), dla którego firmy decydują się na stosowanie pracy zdalnej jest chęć poprawy doświadczeń pracowników poprzez zapewnienie im większej elastyczności. Dla pracodawców ta forma zatrudnienia może oznaczać nie tylko niższe koszty związane z organizacją pracy biura, większą elastyczność w zarządzaniu pracownikami, ale również – co jest niezwykle istotne w zapewnieniu sobie przewagi konkurencyjnej – większy dostęp do globalnego rynku pracy, a tym samym do doświadczonych i kompetentnych pracowników. Według badania Deloitte, sześć na dziesięć firm postrzega pracę zdalną jako sposób na przyciągnięcie talentów.
– Niedobór talentów jest jednym z kluczowych problemów, z jakim zmagają się firmy. Jesienią 2022 roku kontynuacji tego mało pozytywnego trendu spodziewało się 71% badanych dyrektorów generalnych. Praca zdalna, a więc m.in. poprawa doświadczeń pracowników poprzez zapewnienie im większej elastyczności, dla 69% badanych firm jest rozwiązaniem, które może przyczynić się do eliminacji tego problemu – mówi Magdalena Radecka, project manager w firmie BIDads.
W grupie, która jest szczególnie zainteresowana zdalną formą zatrudnienia specjalistów mających ogromny potencjał do rozwoju, poszerzania kwalifikacji oraz wykorzystywania własnych kompetencji w pracy, są firmy działające w sektorze digital marketingu oraz takie, które w swojej działalności potrzebują wsparcia ekspertów z tego obszaru.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Widzimy rosnące zainteresowanie naszych klientów specjalistami SEM, SEO, paid social oraz programmatic, którzy są gotowi pracować wyłącznie zdalnie. Dotyczy to szczególnie zatrudnienia w oparciu o body leasing, w którym jako firma rekrutacyjna specjalizujemy się. Jedną z najważniejszych zalet pracy zdalnej z punktu widzenia firmy jest możliwość współpracy z najlepszymi specjalistami na rynku. Poszukując dla naszych klientów ekspertów z obszaru digital marketingu nie jesteśmy ograniczeni miejscem zamieszkania potencjalnych kandydatów, co jeszcze do niedawna było dużym problemem. Dla specjalisty praca zdalna połączona z body leasingiem oznacza możliwość zdobycia cennego doświadczenia i pracy dla wielu różnych firm. Pozwala to na ciągły rozwój zawodowy i zdobywanie nowych umiejętności, co jest szczególnie ważne w digital marketingu, gdzie technologie i trendy zmieniają się bardzo szybko. Mam również nadzieję, że wprowadzone na początku kwietnia przepisy dotyczące pracy zdalnej w zmienionym Kodeksie Pracy uporządkują rynek i dodatkowo pomogą w popularyzacji tej formy zatrudnienia – mówi Magdalena Radecka, project manager w firmie BIDads.
Słuchaj podcastu NowyMarketing