Jak pokazują badania, obecnie rzadziej, także na poziomie wyborów konsumenckich, myślimy o tym, co będzie za 5 czy 10 lat. Dziś chętniej gromadzimy doświadczenia niż przedmioty, a w przypadku tych ostatnich szczególnie niechętnie inwestujemy w rzeczy drogie, duże lub specjalistyczne, których będziemy używać sporadycznie. I takie właśnie najchętniej wypożyczamy.
Zainteresowanie wypożyczaniem przedmiotów w miejsce ich zakupu deklaruje 4 na 10 uczestników badania „Na zawsze czy na chwilę” przeprowadzonego przez Danae na zlecenie serwisu OLX. Do najchętniej wypożyczanych należą środki transportu (wskazuje na nie 70% respondentów) oraz sprzęt na imprezy i wydarzenia (40%).
Zobacz również
– To właśnie ta obserwacja posłużyła za kanwę chyba najbardziej wzruszającej kampanii w historii marki OLX. Chcemy przez nią powiedzieć, że kategoria Wypożyczalnia to nie tylko tysiące przedmiotów na wynajem, ale także marzenia, które dzięki nim można spełnić i wzruszenia, które z ich pomocą można wywołać – mówi Michał Wiśniewski, social media manager w OLX. – To projekt, który prezentujemy z dumą, jest szczególnie nam bliski, bo pomysł i scenariusz zostały wypracowane inhousowo.
Za produkcję odpowiada Lucky Luciano Pictures. Za kamerą stanął Michał Bolland.
– Nasza reklama to tak naprawdę krótki film opowiadający historię młodej kobiety, która przy pomocy Wypożyczalni OLX pomaga swojemu dziadkowi zrobić coś wyjątkowego. Zależało nam na utrzymaniu fabularnej formy całości i pokazaniu kameralnej rodzinnej historii, która nie tylko zaskoczy widzów, ale również ich wzruszy- – mówi reżyser. – Kluczowe było dobranie takich środków wyrazu, które dadzą aktorom jak najwięcej wolności i pozwolą nam wychwycić ich emocje. W związku z tym nie szukaliśmy tutaj efekciarskich rozwiązań technicznych, które odciągną uwagę od samej historii. Chcieliśmy być blisko bohaterów i w szczery, nieprzekombinowany sposób opowiedzieć ten film. Mam nadzieję, że całość będzie dla oglądających nie tylko ciekawa, ale również inspirująca.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Życie każdego z nas może być pełne wzruszających, filmowych momentów. Mam nadzieję, że kolejną kampanią dla marki OLX udało nam się to udowodnić. To prosta historia opowiedziana z należną jej czułością i wrażliwością. Nie udałoby się to, gdyby nie zaangażowanie i przekonanie do projektu pracujących przy nim osób – dodaje producent Beniamin Onaszkiewicz.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach kampanii powstał film główny oraz krótkie formy emitowane w mediach społecznościowych marki OLX, dostępne od 8.05.
PS Podsumowujemy kampanie marketingowe 2022 r. Jakie najbardziej zapadły nam w pamięć? (PODCAST)
Tradycyjnie na koniec roku, udało nam się podsumować i wyróżnić kampanie, jakie zapadły nam w pamięci. Wśród nich znalazła się m.in. kampania OLX. Czy w ich gronie znalazła się też Twoja ulubiona kampania?