Tematem realizowanego dla Muzeum Getta Warszawskiego projektu jest 80. rocznica powstania w getcie warszawskim, która przypada 19 kwietnia br. Celem projektu jest przede wszystkim:
- opowieść o wydarzeniach z 1940 -1943,
- pokazanie miejsc w Warszawie związanych z historią powstania,
- przedstawienie historii powstania z perspektywy uczestników powstania.
W ramach działań wykorzystywane są media społecznościowe Instagram i TikTok. Publikacje rozpoczęły się 11 kwietnia i potrwają do 18 maja. Podzielone zostały one na trzy typy:
Zobacz również
- Wpisy na Instagramie, gdzie każdego dnia pojawiają się publikacje wykorzystujące stare zdjęcia, wideo i animacje dotyczące poszczególnych wydarzeń i powstańców z przedziału 1940-1943,
- Insta Stories, gdzie codziennie do południa odbywa się opowieść, w formie lekcji historii, a po południu jest Quiz, gdzie odbiorcy mogą sprawdzić swoją wiedzę,
- TikToki, gdzie publikowane są materiały wideo dostosowane długością i formą do tej platformy.
Statystyki po pierwszych dwóch tygodniach publikacji pokazują, że odbiorcy bardzo chętnie oglądają i reagują na nawet tak trudne tematy.
Wyświetl ten post na Instagramie
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Efekt współpracy można zobaczyć na profilach Muzeum Getta Warszawskiego na Instagramie i TikToku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
@warsawghettomuseum Wspominamy bohaterki powstania w getcie warszawskim. Działały w Żydowskiej Organizacji Bojowej oraz w Żydowskim Związku Wojskowym. Były w różnym wieku. „Kobiety robiły wszystko, wszystkie najbardziej niebezpieczne rzeczy” – mówiła Witla Kempner-Kowner. Nie były tylko przyjaciółkami bojowników, walczyły z nimi na równi. #warsawghettomuseum #muzeumgettawarszawskiego #80rocznicaPowstaniawGetcieWarszawskim #jewsinwarsaw #warsawghetto #weremember #warsawghettouprising ♬ dźwięk oryginalny – warsawghettomuseum
Projekt został zrealizowany przez zespół: Monika Dymon (marketing manager), Joanna Ziemian (junior marketing specialist), Wiesia Strzymińska-Poprawa (creative copywriter), Gracjan Majchrzak (graphic designer) i Mikołaj Kostrzewa (content moderator), Aleksander Kubica (performance manager).