Dzisiaj udostępnia więcej szczegółów na temat tego, jak wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy skuteczności reklam dla firm, w tym pierwsze spojrzenie na piaskownicę sztucznej inteligencji, która testuje generatywne możliwości sztucznej inteligencji dla reklamodawców, nowe funkcje w pakiecie narzędzi do automatyzacji reklam Meta Advantage i więcej szczegółów na temat infrastruktury AI i inwestycji w modelowanie, które leżą u podstaw tego wszystkiego.
Przedstawiamy Piaskownicę AI
Piaskownica AI będzie działać jako plac testowy dla wczesnych wersji nowych narzędzi i funkcji, w tym generatywnych narzędzi reklamowych opartych na sztucznej inteligencji. Celem Meta jest dowiedzieć się, co sprawdza się u reklamodawców, i ułatwić korzystanie z tych funkcji w narzędziach reklamowych. Na początek opracowane będą narzędzia, takie jak odmiana tekstu, generowanie tła i wykadrowanie obrazu, aby na przykład zwiększyć atrakcyjność tekstu reklamy lub ulepszyć części jej kreacji.
Zobacz również
- Odmiana tekstu : generuje wiele wersji tekstu, aby podkreślić ważne punkty tekstu reklamodawcy, dając reklamodawcom możliwość wypróbowania różnych komunikatów dla określonych odbiorców.
- Generowanie tła: tworzy obrazy tła na podstawie wprowadzonych tekstów, umożliwiając reklamodawcom szybsze wypróbowanie różnych teł i zróżnicowanie zasobów kreatywnych.
- Outcropping obrazu: dostosowuje zasoby kreacji, aby pasowały do różnych współczynników proporcji na wielu powierzchniach, takich jak Stories lub Reels, dzięki czemu reklamodawcy mogą poświęcać mniej czasu i zasobów na zmianę przeznaczenia zasobów kreacji.
Obecnie Meta współpracuje z niewielką grupą reklamodawców, aby szybko zebrać opinie, które mogą wykorzystać do ulepszenia tych produktów. W lipcu zaczną stopniowo rozszerzać dostęp do większej liczby reklamodawców i planują dodać niektóre z tych funkcji do produktów jeszcze w tym roku.
Ponieważ miliony firm reklamuje się na platformie Meta, firma świadomie rozwija i wdraża te narzędzia, pomagając zapewnić ich odpowiedzialne tworzenie i dostarczanie wartości klientom.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Poprawa Meta Advantage, aby kampanie były inteligentniejsze i szybsze
Meta Advantage to portfolio produktów do automatyzacji, które wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do optymalizacji wyników kampanii, personalizacji reklam poprzez dopasowywanie ich do właściwych osób we właściwym czasie i ostatecznie pomagają reklamodawcom zaoszczędzić czas i pieniądze. W zeszłym roku skonsolidowano zautomatyzowane produkty w ramach tego nowego portfolio, aby pomóc firmom łatwiej je zidentyfikować i czerpać z nich korzyści. Od tego czasu Meta obserwuje wzrost adopcji. Na przykład, co tydzień jest 3 razy więcej reklamodawcówkorzystających z kampanii produktowych Advantage+ niż 6 miesięcy temu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dzisiaj wprowadzono nowe funkcje Meta Advantage, które pozwolą reklamodawcom szybciej wykorzystać sztuczną inteligencję, zapewnią im większą elastyczność w kreacji, której używają, i pomogą im zmierzyć, co działa. Obejmują one:
- Przełączanie kampanii ręcznych na zakupy Advantage+ jednym kliknięciem: firmy będą mogły przekształcić swoje obecne kampanie w kampanie zakupowe Advantage+, co pozwoli im szybko i łatwo wykorzystać sztuczną inteligencję. Będzie to dostępne w Menedżerze reklam po kliknięciu opcji „duplikat” w ramach kampanii reklamowej. Zacznie się stopniowo wdrażać u wszystkich reklamodawców z dostępem do kampanii produktowych Advantage+ w ciągu następnego miesiąca.
- Korzystanie z kreacji wideo w reklamach katalogowych: reklamy katalogowe umożliwiają reklamodawcy importowanie katalogu produktów i wyświetlanie reklam promujących te produkty. Teraz zamiast używać tylko statycznych obrazów produktów, reklamodawcy będą mogli importować i wykorzystywać materiały kreatywne, takie jak filmy firmowe lub filmy demonstracyjne dla klientów. Następnie wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, aby dynamicznie pokazywać ludziom najlepsze filmy w kanałach, relacjach, filmach i rolkach. Reklamodawcy będą mogli wykorzystywać wideo w swoich ręcznych kampaniach sprzedażowych lub w kampaniach zakupowych Advantage+ — ze sklepami lub bez jako miejsca docelowego. Ten produkt jest obecnie testowany przez wybranych reklamodawców i Meta planuje wprowadzić go na szerszą skalę jeszcze w tym roku.
- Wdrażanie porównań wydajności: ten nowy automatyczny raport umożliwia reklamodawcom porównywanie istniejących ręcznych kampanii sprzedażowych z kampaniami produktowymi Advantage+, aby lepiej zrozumieć pozytywny wpływ automatyzacji na wydajność. Ta funkcja jest już stopniowo udostępniana reklamodawcom korzystającym z kampanii produktowych Advantage+.
- Poprawa wyników dzięki grupie odbiorców Advantage+: Jest to nowy produkt Meta Advantage, który zapewni reklamodawcom zaktualizowany sposób docierania do ludzi i zwiększania liczby konwersji. Zamiast wykorzystywać dane wejściowe reklamodawcy do kierowania jako twarde ograniczenia, takie jak mężczyźni w wieku 18–35 lat, którzy lubią baseball, reklamodawcy korzystający z odbiorców Advantage+ będą dodawać dane wejściowe dotyczące odbiorców jako sugestie, aby kierować tym, kto zobaczy reklamę. Dzięki temu system reklamowy może znaleźć więcej osób spoza tych sugestii, jeśli uważamy, że będą zainteresowani i skłonni do konwersji. Niektórym reklamodawcom, którzy potrzebują twardych ograniczeń, takich jak minimalny wiek dla niektórych produktów lub parametry miejsca wysyłki, Meta nadal będzie oferować je na poziomie kampanii w nowej sekcji o nazwie „Kontrola odbiorców”. Będzie to pomocne narzędzie do poprawy skuteczności reklamodawców ze wszystkich branż i rozmiarów, i obecnie Meta testuje to z wybraną grupą. Na podstawie tych wniosków w nadchodzących miesiącach Meta udostępni testowanie większej liczbie reklamodawców.
Infrastruktura AI i inwestycje w modelowanie
Co roku Meta inwestuje dziesiątki miliardów dolarów w infrastrukturę, a coraz większą część tej kwoty przeznacza na rozwijanie zdolności AI do reklam. Dzięki tym inwestycjom narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, których reklamodawcy mogą dotknąć i poczuć, osiągną swój pełny potencjał na dużą skalę – na przykład generatywna sztuczna inteligencja, która często wymaga większej mocy obliczeniowej do efektywnego działania.
W ramach ciągłych prac nad ulepszeniem modelowania AI Meta używa teraz większych, bardziej złożonych modeli w systemie reklamowym, aby jeszcze bardziej poprawić skuteczność i pomiary, gdy nie ma dostępu do danych na tym samym poziomie szczegółowości. Te ulepszenia udostępniają wiedzę w całym systemie reklamowym i ostatecznie zapewniają lepsze wyniki dla firm i zapewniają lepsze wrażenia użytkownikom.
Na przykład wcześniej na Instagramie Meta potrzebowała jednego modelu do optymalizacji kliknięć w reklamy Story i innego modelu do optymalizacji konwersji lub sprzedaży dla reklam na Reels. Teraz, dzięki bardziej zaawansowanemu modelowaniu AI, które optymalizuje na wszystkich platformach (kanał, historia, eksploracja i rolki), pozwala przenosić wiedzę na wiele celów jednocześnie, co pomaga poprawić konwersje reklamodawców i jakość reklam, które widzą ludzie.
To jest bliższe spojrzenie na wysiłki na rzecz wykorzystania sztucznej inteligencji do poprawy skuteczności reklam dla firm, ale z pewnością nie wszystkie, które bada Meta. Meta uważa, że we wszystkich aplikacjach istnieje duża szansa na zastosowanie sztucznej inteligencji w celu poprawy doświadczeń zarówno reklamodawców, jak i użytkowników. Pojawią się dalsze udostępnienia, ponieważ Meta nadal wprowadza innowacje w tej przestrzeni.
PS Meta wprowadza nowe narzędzia dla małych i średnich firm
Ponad 70% konsumentów chce komunikować się z firmami w taki sam sposób, w jaki rozmawia z przyjaciółmi czy rodziną*. Meta wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i wprowadza narzędzia usprawniające kontakt między firmami a potencjalnymi klientami za pośrednictwem aplikacji.