– Narzędzia takie jak ChatGPT czy MidJourney są coraz częściej stosowane w marketingu. Ich zastosowanie rodzi zupełnie nowe wyzwania i ważne pytania – komentuje wyniki Norbert Kilen, strategy director On Board Think Kong.
– Konsumenci czują, że generowanie treści przez AI niekoniecznie musi oznaczać jakość. Myslę, że chcieliby mieć możliwość świadomego wyboru, które odpowiednie oznaczenie treści mogłoby ułatwiać – dodaje.
Zobacz również
Według wyników sondażu przeprowadzonego na zlecenie agencji OBTK w maju b.r., 85% respondentów oczekuje, że treści stworzone przez AI będą wyraźnie oznaczone, aby mogli świadomie podejmować decyzje opierając się na wiedzy, czy dana treść została stworzona przez człowieka czy przez maszynę. Tylko 1% badanych stwierdziło, że zdecydowanie nie uważa, że oznaczenie takie jest potrzebne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z uzyskanych danych wynika też, że właściwie w każdej grupie wiekowej potrzeba transparentnej informacji, kto jest autorem danego materiału jest na podobnym poziomie. Nieznacznie bardziej zainteresowani oznaczeniami, są osoby z większych miast.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Na razie wiele firm przedstawia użycie AI w tworzeniu treści czy reklam dla konsumentów jako świadectwo innowacyjności – zauważa Norbert Kilen.
– Być może jednak za jakiś czas firmy wcale nie będą tego eksponować, bo modele językowe przestaną być już intrygującą nowością, a staną się zwykłym narzędziem tańszej produkcji treści – dodaje.
Wyniki badań przeprowadzonych przez OBTK mogą stanowić ważny sygnał dla wszystkich organizacji i przedsiębiorstw, które stosują AI w swoich kanałach komunikacji. Wymagają one od firm dostarczenia użytkownikom przejrzystych informacji na temat tego, co zostało stworzone przez człowieka, a co przez AI, aby zwiększyć ich zaufanie i świadomość w procesie korzystania z nowych technologii.
*Badanie, na zlecenie On Board Think Kong. SW Research, realizacja 11.05.2023r. na próbie N=800 dorosłych Polaków.
PS Nowe narzędzia od Google’a będą umożliwiały rozpoznawanie obrazów generowanych przez AI
Nowe funkcje wyszukiwania mają pomóc w walce z dezinformacją. Dzięki nim możliwe będzie rozpoznanie i oznaczenie obrazów stworzonych przez sztuczną inteligencję. Narzędzia pojawią się jeszcze w tym roku.