Dobrze kiedy za słowami, idą czyny. Antyprzemocową deklarację podchwyciły setki uczestniczek i uczestników festiwalu. Zaproszeni przez markę do symbolicznego protestu wobec przemocy, wspólnymi siłami zaklejali ścianę z hasłem, słowami takimi jak: „miłość”, „szacunek”, „wsparcie”, „czułość” i wieloma innymi. Wówczas „Nie mamy zgody na przemoc” zmieniło się w „Mamy moc”. Co ważne, w społecznej akcji chodziło także o realne wsparcie. Marka Answear.LAB przekazała 20 tys. pln Fundacji Feminoteka, która od lat staje po stronie kobiet.
– Moda ma ogromny potencjał, by znacząco wzmocnić pozycję kobiet w dzisiejszym świecie. Answear.LAB to marka stworzona przez kobiety i dla kobiet. Od samego początku poruszająca ważne dla nich tematy. Dzięki międzynarodowemu zasięgowi, wspieramy kobiety na wszystkich rynkach, na których działamy. Korzystając z siły twórczej, współpracy, mentoringu, wierzymy, że jako marka modowa możemy tworzyć środowisko, które celebruje indywidualność i siłę kobiet oraz kwestionuje niesprawiedliwe dla nich normy społeczne – mówi Agnieszka Pruchnik brand dyrektorka Answear.LAB.
Zobacz również
Słowa mają moc i głos kobiet się liczy. Dlatego podczas festiwalu wspólnie z organizatorami marka stworzyła także specjalną strefę spotkań BE SHERO, inspirowaną nazwą limitowanej kolekcji festiwalowej. W ciągu dwóch dni publiczność przysłuchiwała się w niej dyskusji artystów i pozostałych gości specjalnych, poruszających sprawy istotne dla współczesnych kobiet.
– Za pośrednictwem mody poruszamy ważne tematy, poszerzamy wiedzę kobiet, wymieniamy doświadczenia, inspirujemy. I tutaj również na Co Jest Grane Festival Answear.LAB oddaliśmy głos tym kobietom, które mogą być inspiracją czy pomocą dla innych kobiet we wzmacnianiu ich siły charakteru i sprawczości. Kobieca moc wybrzmiała chociażby podczas spotkania z udziałem Katarzyny Dacyszyn – aktywistki i ekspertki ds. stalkingu oraz Jolanty Gawędy – wiceprezeski Feminoteki – dodaje Agnieszka Pruchnik brand dyrektorka Answear.LAB.
Bohaterką i inspiracją kolekcji BE SHERO, prezentowanej w festiwalowej strefie Answear.LAB, była współczesna kobieta: konsekwentna, rosnąca w siłę i stawiająca siebie na pierwszym miejscu, pewna siebie, wiedząca czego oczekuje od życia, motywująca siebie i inne kobiety do działania.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Marka Answear.LAB od lat angażuje się w szereg działań promujących siłę kobiet i wierzy ich możliwości zmieniania świata na lepsze. W tym roku już po raz trzeci dołączyła do Co Jest Grane Festival & Women’s Voices Kolektyw. (16-17 czerwca). Chcąc dotrzeć do kobiet, być blisko nich, jest jest obecna na wielu wydarzeniach nie tylko w Polsce, ale na wszystkich 11 rynkach, na których działa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Answear.com przejmuje marki Sneakerstudio i PRM
Answear.com, modowo-lifestylowy e-commerce, który w roku 2022 wygenerował blisko 1 mld zł przychodu, przejął Sneakerstudio, jednego z liderów sprzedaży sneakers & streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej oraz wschodzącą markę premium street fashion PRM.