Spontaniczna kampania
Cała akcja zrodziła się z jednego spontanicznego wpisu na Facebooku. Jego autorem był Szymon, najstarszy z czwórki braci Chojnowskich. Trójka jego młodszego rodzeństwa wyjechała za pracą na Wyspy Brytyjskie. Szymon w komentarzu na fanpage’u Warki napisał, że chętnie pogadałby z nimi przy piwie, ale dawno już im się to nie udało. Brand team Warki postanowił zareagować i pomóc chłopakom. W tajemnicy przed Szymonem skontaktowali się z pozostałymi braćmi, zorganizowali im przyjazd do Polski i z pomocą kumpli urządzili mu imprezę-niespodziankę w warszawskiej PIWIARNI sieci Warka.
– Chcieliśmy, żeby nasza inicjatywa była rzeczywiście reakcją na wpis Szymona – wspomina Tomasz Kowcun z brand teamu Warki w Grupie Żywiec. – Dlatego wszystko działo się w zawrotnym tempie. Kilka dni po pierwszym wpisie bracia Chojnowscy występowali już przed kamerą.
Zobacz również
Reklama dokumentalna
Jednorazowa akcja rozwinęła się w kilkutygodniową aktywację. – Szybko zdaliśmy sobie sprawę z potencjału tej historii – wyjaśnia Tomasz Kowcun. – Stąd pomysł, aby oprzeć na niej nasze działania w październiku i listopadzie. W ten sposób powstały innowacyjne spoty telewizyjne Warki: 90-sekundowy „dokument”, opowiadający historię braci, oraz 15-sekundowy „trailer”. W rolach głównych wystąpili oczywiście sami zainteresowani.
– Wypadli bardzo autentycznie – chwali ich Kowcun. – Byli tak nakręceni ponownym spotkaniem, że nie zwracali uwagi na kamery…
Na spotach się nie skończyło
Wraz z emisją spotów rozpoczął się facebookowy konkurs. – Zależało nam na tym, żeby nie tylko opowiedzieć naszym konsumentom tę historię, ale pozwolić im samym przeżyć coś podobnego – tłumaczy Tomasz Kowcun. Agencja The Digitals zbudowała aplikację, za pomocą której fani marki mogli zgłaszać swoje rozdzielone ekipy, a zwycięzców konkursu wybierali bracia Chojnowscy. Szczęśliwcy wygrywali szaloną imprezę w jednej z 77 wareckich PIWIARNI w Polsce i pokrycie kosztów podróży z dowolnego miejsca w kraju lub na świecie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najróżniejsze ekipy – wszystkie w komplecie
O „Ekipie w komplecie” można było usłyszeć w mediach lokalnych, informacja o akcji pojawiła się nawet w polonijnych serwisach internetowych. W ciągu pięciu tygodni trwania konkursu zgłosiła się ponad dwieście ekip. – To były bardzo fajne historie – podsumowuje Kowcun. – Młodzi emigranci, ale też przyjaciele, którzy nie widzieli się kilkanaście lat, albo rozdzielone ekipy z Erasmusa. Fajnie, że Warka mogła spełnić ich marzenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncepcję aktywacji i działania interaktywne odpowiadała agencja The Digitals. Spoty wyprodukowała Papaya Films, za 90-sekundowy spot odpowiadała kreatywnie The Digitals, zaś za 15-sekundowe teasery – Just. Działania PR – Roots PR, zakup mediów – MediaVest.