Polska Organizacja Reklamodawców (POR) zakończyła posiedzenie zgromadzenia założycielskiego i ogłosiła pierwsze decyzje. Podczas spotkania wyłoniono władze organizacji i przyjęto kluczowe uchwały. Członkowie zgromadzenia wybrali Radę Nadzorczą, a także Prezes POR. Wyłoniona została również dyrektor zarządzająca. Polska Organizacja Reklamodawców powstała jako związek pracodawców i jest odpowiedzią na potrzeby marketerów na podmiot wyłącznie dedykowany tej części branży.
W tajnym głosowaniu do Rady Nadzorczej POR wybrani zostali Małgorzata Lubelska (przewodnicząca Rady, Kompania Piwowarska), Marta Życińska (wiceprzewodnicząca, Mastercard), Donata Wolińska (LOreal), Magda Kosińska (Versuni) oraz Piotr Bobrycki (Dr Oetker). Prezes Polskiej Organizacji Reklamodawców została Anna Dzięrzedzka (PepsiCo). Do zarządu wybrani zostali również Aleksandra Gawlas (Henkel), Barbara Pijanowska (Credit Agricole), Katarzyna Skrzeczyńska (H&M) oraz Dariusz Maciołek (BNP Paribas). W trakcie spotkania wybrana została również dyrektor zarządzająca POR, którym została Elżbieta Gorajewska, związana z branżą badawczą od 35 lat, z czego 25 przepracowała jako dyrektor zarządzająca odpowiednio AGB i Nielsen Audience Measurement.
Zobacz również
Wspólnym celem władz POR będzie m.in. zwiększenie efektywności komunikacji marketingowej oraz wzmocnienie głosu branży w istotnych kwestiach legislacyjnych. Polska Organizacja Reklamodawców powstała z inicjatywy marketerów działających na rodzimym rynku. Stanowi odpowiedź na bieżące potrzeby branży, w tym brak jednorodnej organizacji reprezentującej ich interesy w Polsce. W skład komitetu założycielskiego weszli przedstawiciele takich marek jak: Pepsico, Henkel, Autopay, BNP Paribas, Credit Agricole, Dr. Oetker, E. Wedel, FritoLay, Haleon, H&M, L’Oreal, Mondelez, T-Mobile, Nestle oraz Visa. W ramach POR będą oni rozwijać i propagować dobre praktyki marketingowe, a także określać kierunek zmian dla całego sektora w kolejnych latach.
– Otwarta formuła naszej organizacji ma na celu wypracowanie szerokiego sojuszu reklamodawców, a także wzmocnienie ich głosu w dyskusji na temat istotnych spraw legislacyjnych, regulujących funkcjonowanie całej branży marketingowej. To ważny moment dla polskich marketerów, ponieważ dotychczas na rodzimym rynku nie mieliśmy tak szerokiej oraz sformalizowanej reprezentacji. Chcemy również integrować nasze środowisko, dlatego jesteśmy otwarci na nowych członków i zapraszamy do POR. – mówi Anna Dzięrzedzka, Prezes Polskiej Organizacji Reklamodawców i dodaje, że za granicą miks organizacji branżowych, reprezentujących media, agencje, a także marketerów, jest znacznie bogatszy. – Wypełniając tę lukę na rodzimym rynku, będziemy nie tylko dzielić się wspólnymi doświadczeniami, ale i podejmować proaktywne działania wspierające rozwój etycznego, a przy tym odpowiedzialnego marketingu – podkreśla.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W tym celu POR będzie przewodzić kluczowym inicjatywom branżowym, dążąc do integracji całego środowiska. Jej członkowie skoncentrują się przy tym na współdziałaniu, pomiarach efektywności oraz na wypracowywaniu transparentnych relacji z mediami, agencjami, a także innymi graczami na rynku komunikacji marketingowej. Przedstawicie marek, które będą zainteresowane dołączeniem do POR, mogą uzyskać dodatkowe informacje pod adresem [email protected] lub kontaktując się przez profil LinkedIn organizacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Do skutecznego i sprawnego realizowania naszych założeń niezbędna będzie też współpraca z istniejącymi już organizacjami branżowymi w Polsce i na świecie. W tym zakresie jednym z pierwszych priorytetów POR jest dołączenie do struktur World Federation of Advertisers i aktywny udział w dyskusji również na poziomie międzynarodowym – zauważa Anna Dzięrzedzka.