TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nowy raport IAB Polska dotyczący SEM już do pobrania

26 % firm korzystających w roku 2014 z SEM przeznaczyło na tę formę reklamy ponad 50% budżetu marketingowego online, z czego 9 p.p. wydało na marketing w wyszukiwarkach aż 75% środków.
O autorze
1 min czytania 2016-06-30

Takie wnioski płyną z najnowszego raportu „Marketing w wyszukiwarkach” przygotowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Raport powstał na kanwie sondażu przeprowadzonego online na przełomie roku 2015 i 2016 wśród reklamodawców. Jest on uzupełnieniem wiedzy płynącej z innych badań IAB Polska, między innymi badania AdEX, które jest realizowane przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Dojrzałość i wielkość rynku SEM była jednym z kluczowych powodów realizacji przez Grupę Roboczą SEM przy IAB Polska odrębnego badania wśród firm–reklamodawców aktywnie korzystających z potencjału reklamowego wyszukiwarek.  – wyjaśnia Maciej Gałecki, CEO Bluerank, Szef Grupy Roboczej SEM przy IAB Polska.

Z badania wynika, że 9% badanych firm korzystających w roku 2014 z SEM przeznaczyło na tę formę reklamy ponad 75% budżetu marketingowego online. Kolejne 18% wydało na ten cel 51–75% puli przeznaczonej na komunikację cyfrową. W sumie 26% badanych przeznaczyło ponad 50% swojego budżetu marketingowego online na działania SEM. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W badaniu skupiono się również na wydatkach na marketing w wyszukiwarkach, wyodrębniając oddzielnie środki przeznaczone na SEO. Z badania wynika, że w roku 2014 stanowiły one 25% wartości SEM, co przełożyło się na kwotę 316 mln zł. Największą część budżetów przeznaczonych na marketing w wyszukiwarkach pochłonęły linki sponsorowane (56%).

Raport zawiera także informacje o tym, dlaczego, jak długo i z jakich narzędzi SEM korzystały badane  podmioty. Obszernie opracowano w nim także zagadnienia dotyczące mierzenia skuteczności poszczególnych działań.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Premiera raportu odbyła się 28 czerwca 2016 podczas IAB.how to – pierwszego z cyklu  spotkań specjalistów odpowiedzialnych za konkretne obszary marketingu zainicjowanych przez Grupy Robocze IAB Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport w całości można bezpłatnie pobrać ze strony IAB Polska.

Badanie zrealizowano za pomocą techniki CAWI z wykorzystaniem baz mailingowych IAB Polska, Eniro oraz firm członkowskich Grupy Roboczej SEM. Grupą docelową badania byli reklamodawcy, a całkowita wielkość próby wyniosła 135 wywiadów. Dane zebrała webankieta.pl na przełomie 2015 i 2016 roku.