TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marka Breck partnerem załogi Hołowczyc-Wisławski na 73. PZM Rajdzie Polski

W ramach programu ambasadorskiego Breck wspierał w czasie Rajdu Polski zespół Krzysztof Hołowczyc-Maciej Wisławski. Legendarny team pojawił się na trasie zawodów z numerem „0”, czyli pokonywał mazurskie szlaki jako pierwszy.
O autorze
2 min czytania 2016-07-06

Ekipa „Hołek-Wiślak” miała szczególne zadanie, realizowane w ramach zabezpieczenia imprezy. Jadąc repliką Subaru Impreza WRC, samochodu którym święcili triumfy w światowych rajdach w latach 1998-2000, przecierali trasę rajdu oraz rejestrowali zachowanie kibiców. PZM 73. Rajd Polski był pierwszą imprezą motosportową, w którą tak aktywnie w swojej trzynastoletniej historii zaangażowała się marka Breck.

„Stale pracujemy nad udoskonalaniem naszych produktów. Zbieramy doświadczenia na całym świecie, prowadząc tysiące rozmów z naszymi klientami, inżynierami, miłośnikami motoryzacji, kierowcami czy mechanikami. W tym roku byliśmy już między innymi na targach automechanicznych w Dubaju, Birmingham czy rumuńskim Codlea. Jako Lumag jesteśmy ekspertem w zakresie produkcji klocków do pojazdów ciężarowych. Razem z marką Breck nieustannie powiększamy też nasze portfolio dla samochodów osobowych. Wciąż jest jednak wiele miejsc, w których możemy szukać inspiracji. Rajdy samochodowe są jednym z najbardziej inspirujących obszarów motoryzacji, gdzie ścierają się najnowsze technologie. Nie do przecenienia są także doświadczenia i spostrzeżenia kierowców rajdowych oraz najlepszych mechaników” – mówi Łukasz Żak, kierownik działu handlowego Lumag, właściciela marki Breck.

Ale Rajdy to przede wszystkim emocje i tych oczywiście nie zabrakło. Zawodnicy zgodnie podkreślali, że mazurskie trasy są nie tylko jednymi z najpiękniejszych, ale również najbardziej wymagających i nieprzewidywalnych na świecie. W takich warunkach w praktyce testowane były samochody marek Volkswagen, Hyundai, Skoda, Ford czy Citroen. Wykorzystywane podzespoły przechodziły ekstremalne próby wytrzymałościowe i pod tym kątem Rajd był niesamowitym poligonem doświadczalnym. Wystarczy wspomnieć, że jedną z największych atrakcji były punkty serwisowe zespołów rajdowych. Mechanicy mieli w ciągu dnia 10-30 minutowe sesje kontroli stanu aut oraz 45 minutowe dłuższe serwisy po zakończeniu każdego z dni Rajdu. Warto wspomnieć, że właśnie klocki hamulcowe były obok całego zawieszenia jednym z regularnie kontrolowanych elementów.

„Klocki sportowe różnią się od klocków stosowanych w samochodach prywatnych. W Rajdach kierowcy oczekują przede wszystkim najwyższych możliwych osiągów w każdej sekundzie przejazdu, przy czym optymalne parametry są wymagane na dystansie nieprzekraczającym 200-300 kilometrów, a nie kilkudziesięciu tysięcy, jak ma to miejsce w samochodach cywilnych. Ponadto, jazda sportowa wymaga zastosowania w budowie klocków hamulcowych rozwiązań chroniących przed przegrzaniem. A to tylko niektóre z wyzwań, jakie stoją przed inżynierami projektującymi klocki hamulcowe przeznaczone dla aut rajdowych” – wyjaśnia Tomasz Orłowski, szef Działu Badań i Rozwoju Lumag, producenta klocków hamulcowych Breck.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku na starcie Rajdu Polski stanęło aż 67 załóg, a wśród nich najlepsi, liderzy klasyfikacji Mistrzostw Świata: Sébastien Ogier, Dani Sordo, Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon czy Jari-Matti Latvala. Z polskich kierowców pojawili się Mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz oraz Hubert Ptaszek, jeden z najbardziej utalentowanych kierowców młodego pokolenia. Ostatecznie najlepszy na mazurskich trasach okazał się Andreas Mikkelsen z zespołu Volkswagena.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się