Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (01.07-07.07.16)

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (01.07-07.07.16)
Dwa na trzy startupy, w które zainwestował Cristiano Ronaldo - upadły, Kathy Roma po ataku nożownika stworzyła pierścionek, który wezwie pomoc, a Apple odrzuciło propozycję współpracy z Polakiem. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wydarzeń startupowych z tego tygodnia.
O autorze
2 min czytania 2016-07-07

Na zdjęciu: Łukasz Majer, właściciel Omni Mobile | fot. materiały prasowe

1. Cristiano Ronaldo inwestuje w startupy i… nie zawsze mu wychodzi

Cristiano Ronaldo to przede wszystkim popularny piłkarz. Obok gry na boisku zajmuje się także startupami. Pochodzący z Portugali napastnik Realu Madryt zainwestował do tej pory w trzy projekty: Mobitto, aplikację mobilną, która pomagała lokalnym przedsiębiorcom szukać klientów; Sportlobster, londyński portal dla fanów sportu oraz Mobio Insider, miała to być alternatywa dla Facebooka. Spośród tych przedsięwzięć, do dziś działa tylko jedno – Sportlobster.

czytaj więcej >

2. Przeżyła atak nożownika. Dziś tworzy pierścionek, który wezwie pomoc

Szesnaście lat temu Kathy Roma została brutalnie zaatakowana. Młody przestępca dźgnął ją kilka razy w brzuch i zranił szyję. Mimo licznych obrażeń kobieta przeżyła, teraz ma się dobrze i współtworzy Nimb. W ramach projektu produkuje inteligentne pierścionki, które mają pomagać ofiarom napadów. Po wciśnięciu guzika – znajduje się na obręczy pierścionka po wewnętrznej stronię dłoni – gadżet wyśle informację do znajomych, rodziny i policji, że jesteśmy w niebezpieczeństwie i poda im naszą lokalizację.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

czytaj więcej >

3. Polak zaprezentował Apple koncepcję dotykowego panelu OLED. Firma nie chce z nim rozmawiać

Być może Apple zastąpi klawisze funkcyjne w MacBookach dotykowymi panelami OLED. Na pomysł ten wpadł Łukasz Majer, który w 2014 roku zaprezentował firmie z Cupertino taką koncepcję. Wysłał wówczas do Jonathana Ive’a, głównego projektanta w Apple, maila z linkiem do filmu na YouTube. Materiał wideo przedstawiał właśnie taki panel OLED. Ive nie odpowiedział bezpośrednio na wiadomość Polaka, zrobił to prawnik, który stwierdził, że firma nie jest zainteresowana współpracą z osobami z zewnątrz. Ale film i sama koncepcja chyba się spodobała spółce, bo jej pracownicy obejrzeli materiał wideo przynajmniej kila razy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

czytaj więcej >

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Facebook od tego 6-cio latka kupił filmik o robieniu lodów. Zapłacił dwa tysiące dolarów

Nihal Raj pochodzi z Indii, ma sześć lat i lubi gotować. Chłopiec prowadzi kanał na YouTube, gdzie zamieszcza filmy z kulinarnymi popisami. Jeden z takich materiałów wideo kupił od chłopca Facebook. Zapłacił za to 2 tysiące dolarów. Dzięki zarobionym pieniądzom rodzice młodego kucharza kupią profesjonalny sprzęt do nagrywania synka, bo do tej pory używali iPhone’a.

czytaj więcej >

5. Poznański startup z wyceną 140 mln euro. Zaczynał sześć lat temu, w garażu

Sześć lat temu Maciej Fiedler zaczynał w garażu z dwoma wspólnikami. Dziś stoi na czele Fibaro, spółki z segmentu Smart Home, która zatrudnia 350 osób i działa w 110 krajach. Ostatnio nawet firma otworzyła biuro w Dolinie Krzemowej i osiągnęła wycenę na poziomie 140 tysięcy euro. Mimo sukcesu, nad produktami Fibaro czuwają polscy inżynierowie, a sprzedawany asortyment wciąż wyjeżdża z Fabryki w Poznaniu.

czytaj więcej >