Rockon dla Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego

Pewne rzeczy najlepiej robić samemu - to hasło, które przyświeca nowej kampanii Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG), realizowanej w ramach współpracy z Agencją Technologiczną Rockon. Celem działań jest przekonanie kierowców do samodzielnego sprawdzania historii swojego OC.
O autorze
1 min czytania 2016-07-11

Blisko 70 procent kierowców nie wie, że wypadek spowodowany przez nich cudzym autem może być – i zazwyczaj jest – brany pod uwagę przez ubezpieczyciela przy kalkulacji składki za polisę OC dla ich własnego pojazdu (badanie Gfk Polonia na zlecie UFG, 2014 r.). Taki wypadek jest bowiem odnotowywany zarówno w historii ubezpieczenia właściciela pojazdu, jak i w historii kierowcy, który go spowodował, a następnie raportowany do ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych w UFG. W ubiegłym roku prawie jedna trzecia wypadków drogowych spowodowana została przez kierowców, którzy nie byli właścicielem pojazdu – wynika z danych w tej bazie.

Między innymi takie informacje są dostępne bezpłatnie dla każdego właściciela pojazdu w ogólnopolskiej bazie polis prowadzonej przez UFG. Pomimo tego o wgląd występowało dotychczas niewiele osób – dlatego UFG we współpracy z Rockon rozpoczyna kampanię, która zachęca do pobrania historii OC. Jest to ta sama wiedza, którą posiadają o kierowcach ubezpieczyciele. Główny przekaz kampanii – „Pewne rzeczy najlepiej robić samemu” – promowany jest przez dwa spoty wideo (Golenie i Szminka). W celu optymalizacji konwersji stworzono też dedykowany landing page dostępny pod adresem www.sprawdzoc.pl.

Pierwsze, testowe wyniki są obiecujące – 70% osób odwiedzających stronę kampanii decyduje się na wypełnienie formularza. Pokazuje to, że nasze podejście zakładające połączenie kreatywności – dość odważne jak na kategorię rynkową spoty – z podejściem biznesowym – skupienie się na optymalnym „doprowadzeniu” kierowcy do formularza – jest słuszne – mówi Patrycja Wiaterska, project manager w Rockon. Chcemy pokazać kierowcom, że mogą wziąć sprawy w swoje ręce i dzięki temu mieć taką samą wiedzę jak ubezpieczyciele – dodaje.

Nasza kampania ma na celu uświadomienie kierowcom, że warto samemu sprawdzać swoją historię ciągłości OC lub historię szkód z tego ubezpieczenia. Co ważne, pobranie tej historii jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich właścicieli pojazdów zarejestrowanych w Polsce – dodaje Elżbieta Wanat-Połeć, prezes UFG.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aktualnie w bazie znajdują się rekordy o aktywnych umowach ubezpieczenia OC dla ponad 21 mln pojazdów oraz ponad 300 mln rekordów o umowach z poprzednich lat. Baza posiada blisko 100 proc. informacji o wszystkich pojazdach zarejestrowanych w Polsce. Swoje OC możesz sprawdzić na www.sprawdzoc.pl.

Spoty reklamowe kampanii:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Szminka

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Golenie