Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Odświeżony wygląd Facebooka to nowa szansa dla zakładek

Odświeżony wygląd Facebooka to nowa szansa dla zakładek
Zakładki na Facebooku, często zapomniane i ukryte pod przyciskiem “Więcej” traciły swoje możliwości budowania zaangażowania fanów. Dzięki najnowszym zmianom w wyglądzie Facebooka można je na powrót wykorzystać.
O autorze
3 min czytania 2016-07-15

Na przełomie czerwca i lipca Facebook testował nowy, wolny od reklam układ profili biznesowych. Avatar oraz wszystkie zakładki znajdują się w nowym designie po lewej stronie, a po prawej wszystkie informacje jak “O nas”, zdjęcia, wideo, eventy oraz posty opublikowane przez fanów na stronie. Wyróżniony został w końcu przycisk Call-To-Action (jest nawet większy niż “Polub” stronę!). Warto więc wykorzystać go do nawiązania kontaktu z fanami. Facebook oferuje aż 11 różnych opcji CTA. 

Ostatnia duża zmiana designu portalu miała miejsce w 2014 roku. Jednym się podobała bardziej, innym mniej. Obecny układ profili biznesowych zabrał na pewno możliwość bawienia się avatarem i cover photo, ale skupił się na kontencie strony. I wyeksponował inne elementy nawigacyjne jak zakładki. 

Zrób porządek i wykorzystaj w końcu moc zakładek

Wraz z nowym wyglądem wyróżniona została nawigacja po profilu marki. Wszystkie zakładki ukryte dotychczas pod hasłem “Więcej” ujrzały światło dzienne. Szybka możliwość zobaczenia zdjęć czy przeczytania recenzji na pewno ułatwi użytkownikom wyszukanie potrzebnych informacji.

Ale morze zakładek, które nie działają lub są nieaktualne źle wygląda. Czas więc na porządki! Konkurs przeprowadzony w aplikacjach to na pewno świetny pomysł, ale jeżeli nie można wziąć już w nim udziału, to lepiej usunąć go z profilu. Warto też przeglądnąć, które aplikacje faktycznie działają. Wiele marek ma przypiętego Instagrama do profilu. Taka aplikacja obecnie nie będzie działać, ponieważ Instagram ograniczył dostęp do API przez co niemożliwe jest strumieniowanie zdjęć do aplikacji zewnętrznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przykład profilu, który jeszcze nie wykorzystuje nowych możliwości. Źródło: Facebook

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wypromuj inne kanały social media

Skoro Facebook wyeksponował zakładki, warto wykorzystać je do promocji swojego biznesu. Jeżeli masz swój profil na Pintereście, YouTube czy Twitterze koniecznie zainstaluj zakładkę, która umożliwi połączenia kont. Twoi fani będą mogli od razu obserwować twoje profile w innych społecznościówkach. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zniżka dla fanów

Prowadzisz sklep lub e-sklep? Podaruj swoim klientom zniżkę na zakupy. W sieci znajdziesz aplikacje, które pomogą ci w łatwy sposób dystrybuować kody rabatowe z piękną grafiką wśród swoich fanów, a dodatkowo zbierać leady, do których potem będziesz mógł wysłać newslettera lub informacje marketingowe. Jeżeli cierpisz na niewielką ilość kontaktów w twojej bazie newslettera, zaproś swoich fanów do zapisania się do niego przez Facebooka – szybko i wygodnie.

Angażuj i nagardzaj fanów

Chcesz mocniej zaangażować fanów? Zorganizuj konkurs. Co prawda od 2013 roku Facebook pozwolił na organizowanie ich na profilu, ale dzięki aplikacji zyskujesz o wiele więcej. Przede wszystkim nie łamiesz prawa oraz gromadzisz legalnie dane o uczestnikach. Do wyboru masz naprawdę wiele opcji. Możesz zorganizować konkurs oparty o fotografię, zdolności copywriterskie fanów lub ich wiedzę ogólną (za pomocą quizu). Dedykowana aplikacja za ciebie wyłoni zwycięzcę i wygeneruje raport podsumowujący zabawę.

Przykład profilu, który już wykorzystuje nowe możliwości. Źródło: Facebook

Inny sposób na zachęcenie użytkowników do interakcji to zorganizowanie konkurs na najlepszego fana. Zainstaluj aplikację, która zlicza aktywności wszystkich aktywnych userów, zestawia ich w rankingu i wskazuje, który z nich jest najaktywniejszy! Zaproponuj wartościową nagrodę i obserwuj jak rosną statystyki dotyczące zaangażowania. 

Organizowanie konkursów w aplikacjach jest na pewno bardziej angażującym procesem (pod kątem czasu i środków) niż przeprowadzenie konkursu na tablicy. Ale jeżeli chcesz mieć kontrolę nad przebiegiem konkursu, łatwy dostęp do regulaminu i estetyczną grafikę – wybierz aplikację.

Funkcje strony www na Facebooku

Coraz więcej osób sprawdza produkty i usługi marki na Facebooku. Spraw by profil firmy przypominał stronę www, aby fani mogli znaleźć na niej wszystko, czego potrzebują. Pomogą w tym aplikacje funkcjonalne takie jak przekierowanie na stronę czy bloga, formularz kontaktowy lub apka z aktualną ofertą produktową. 

Gdzie szukać aplikacji? 

Rynek aplikacji konkursowych jest dość duży. Jeżeli masz niestandardowy pomysł na konkurs, możesz zlecić napisanie jej programiście np. na portalu freelancerskim. Wiele rodzajów aplikacji jest jednak dostępnych za darmo w tym konkursowe, funkcjonalne i sprzedażowe. Oferuje je m.in. platforma click apps. 

Aplikacje funkcjonalne i sprzedażowe mają w końcu szansę zaistnieć na profilu i budzić jeszcze większe zainteresowanie fanów marką, dzięki swoim możliwościom. Daj szansę na zabawę swoim fanom i rozbuduj swoją stronę na Facebooku o nowe funkcje.

 

Autorzy:

Jagoda Kaczmarek
Support click apps

W click apps od dwóch lat zajmuje się supportem oraz rozwijaniem aplikacji konkursowych oraz tworzeniem nowych dla klientów. Absolwentka zarządzania na Akademii Górniczo-Hutniczej. Zakochana w mediach społecznościowych i w tym, jak wiele mają do zaoferowania. Doskonale odnajduje się w tematyce kosmetycznej, ale nie straszny jest jej też świat finansów. Pasjonuje się handmade, któremu poświęca każdą wolną chwilę. Uważa, że optymistyczne podejście to dobra droga do rozwiązania każdego problemu.

Diana Drobniak
PR Manager