Kto zarabia na informacji: wzloty i upadki w 2016 r.

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Kto zarabia na informacji: wzloty i upadki w 2016 r.

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował przychody reklamowe stacji telewizyjnych z tytułu emisji programów o charakterze informacyjnym. Zestawienie dotyczy porównania wyników poszczególnych programów w pierwszym półroczu 2016 r. w odniesieniu do pierwszego półrocza sprzed roku.

Sprawdźcie kto najskuteczniej zawalczył o reklamowe pieniądze, a kto jest pod kreską.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Analiza domu mediowego MullenLowe MediaHub została dokonana z uwzględnieniem dwóch telewizyjnych kategorii: Wiadomości oraz Innych programów informacyjnych.

W kategorii Wiadomości na pierwszej pozycji utrzymały się Fakty TVN, których przychody jednak spadły w stosunku do pierwszego półrocza 2015 r. (- 8 proc.). To jedyny spadek w pierwszej piątce programów informacyjnych. Na drugiej pozycji – podobnie jak przed rokiem znalazły się Wiadomności TVP, które pod względem przychodów reklamowych zmniejszyły swój dystans do Faktów (+14 proc.). Swoją trzecią pozycję w rankingu obroniły Wydarzenia generując przychód o 13 proc. wyższy niż w tym takim samym okresie roku poprzedniego. Na czwartej pozycji - także bez zmian – uplasował się Teleexpress, który okazał się jednak liderem pod względem procentowego przyrostu przychodów reklamowych (+56 proc.). Powody do zadowolenia ma także biuro reklamy Panoramy, której przychody wzrosły aż o 30 proc.

W kategorii Inne programy informacyjne na pierwszym miejscu utrzymuje się Poranek w TVN24, którego przychody wzrosły o 14 proc. O 58 proc. wzrosły reklamowe pieniądze zarobione przez Poranek w TVP Info. Największego procentowego skoku na kasę dokonał Dziennik regionalny TVP3, który wspiął się w rankingu aż o sześć pozycji (na 3 miejsce), a jego przychody reklamowe wzrosły aż o 217 proc. Czwartą pozycję utrzymało Otwarcie dnia TVN24 z solidnym wzrostem na poziomie 68 proc. Jako jedyny wśród programów z pierwszej piątki – stratę odnotował program 15.00 Na żywo w TVN24 (- 6 proc.).

- Cztery na pięć spektakularnych wzrostów dotyczy programów nadawcy publicznego. W przypadku Teleexpresu w 2016 roku zostały podniesione radykalnie ceny cennikowe - w niektórych miesiącach nawet o 80%. Niestety podwyżka nie jest uwarunkowana wzrostem oglądalności. Formaty stracił ok. 10% widowni rok do roku. W przypadku Panoramy powodem jest zdecydowany wzrost liczby spotów emitowanych przy tym programie. Z tego samego powodu wzrosty przychodów zanotował format „Poranek TVP Info”. Również więcej spotów (ponad dwukrotnie), a także wysokie podwyżki cen przyczyniły się do spektakularnego wzrostu przychodów z programu „Dziennik regionów” na TVP Regionalnej. Wyższe ceny w 2016 zaproponował także TVN24 Biznes i Świat przy programie „Otwarcie dni”, stąd wzrost przychodów o blisko 70% - komentuje Michał Bakalarczyk, ekspert TV w MullenLowe MediaHub, który przygotował raport.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij