PKO Bank Polski: premiera aplikacji mobilnej Brawo Bank

PKO Bank Polski jest liderem nowoczesnej edukacji finansowej najmłodszych opartej na rozwiązaniach najnowszej generacji, skutecznej metodologii i innowacyjnych produktach. Teraz do listy dołącza nowatorska aplikacja Brawo BankAR w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).
O autorze
2 min czytania 2016-08-11

PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków w kraju, który od lat prowadzi edukację finansową dla najmłodszych w wieku 5-13 lat, zarówno poprzez kompleksowe produkty – jak PKO Junior czy Szkolne Kasy Oszczędności, nowoczesne narzędzia, jak i aktywne działania komunikacyjne.

Aby przybliżyć dzieciom świat finansów już od najmłodszych lat, Bank wydaje kwartalnik „Brawo Bank” obecny na rynku w trzech wersjach: papierowej, elektronicznej oraz mobilnej. Realizując ideę „uczyć bawiąc”, bogato ilustrowana publikacja, oprócz przygód bohaterów – rodzeństwa Kasi i Kuby, gier oraz zabaw, zawiera wiele materiałów edukacyjnych, interaktywnych czy aktywizujących konkursów.

Teraz, dzięki możliwościom jakie daje technologia AR, czytelnicy „Brawo Banku” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie. Wystarczy na mobilnym urządzeniu zainstalować bezpłatną aplikację Brawo BankAR i podczas przeglądania drukowanej wersji magazynu przyłożyć ją do odpowiedniej strony, by zobaczyć więcej. I tak na przykład na ekranie smartfona lub tabletu przyłożonego do rysunku Kasi możemy zobaczyć bohaterkę w ruchu – jadącą na hulajnodze i usłyszeć jej głos, gdy zadaje kolejną zagadkę.

– Urządzenia elektroniczne w rękach dzieci to już codzienność i cieszy fakt, że coraz częściej są one wykorzystywane do zainteresowania nauką. Dlatego PKO Bank Polski, jako lider nowoczesnych rozwiązań, wyprzedzając innych, wprowadza aplikację z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości Brawo BankAR. Atrakcyjna, nowatorska i skuteczna – tak wygląda edukacja finansowa najmłodszych w wydaniu PKO Banku Polskiego – podkreśla Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rozszerzona Rzeczywistość (ang. Augmented Reality) to system za pomocą którego mogą łączyć się wymiary – rzeczywisty z wirtualnym tworząc nową jakość w interaktywnym czasie. AR jest wykorzystywana w różnych obszarach nauki i biznesu, np. w branży szkoleniowej, medycznej, czy lotniczej. Coraz częściej jest stosowana w edukacji, jako element wielu kursów. Niezaprzeczalną korzyścią AR jest uatrakcyjnienie przekazu i zachęcenie do zainteresowania tematem, co w przypadku edukacji finansowej dzieci jest nieocenionym wsparciem.

PKO Bank Polski ma w swojej ofercie innowacyjne produkty bankowe, takie jak oferta PKO Junior czy program Szkolne Kasy Oszczędności oraz nowoczesne narzędzia, m.in.: serwisy internetowe: junior.pkobp.pl, junior.inteligo.pl, aplikacja mobilna PKO Junior a także serwis www.sko.pkobp.pl i platforma SzkolneBlogi.pl. Ważną częścią tej edukacji są działania komunikacyjne prowadzone na bankowym portalu Bankomania.pkobp.pl z dedykowaną dzieciom częścią, czy w leksykonie Bankowiki –w specjalnej kategorii Finansowe abecadło. Wszystkie przygotowane z myślą o najmłodszych wydawnictwa, w sposób obrazowy, a czasem humorystyczny wyjaśniają terminy związane z ekonomią i bankowością. Część z nich ilustrują materiały wideo dla dzieci i z ich udziałem. Atrakcyjność kwartalnika „Brawo Bank” podkreśla certyfikat Znak Jakości Kid Zone, czyli synonim najwyższej jakości i wiarygodności, jakim wyróżniane są projekty i firmy dla których orientacja na rodzinę i dzieci oraz najwyższa jakość, to priorytet w działalności biznesowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PKO Bank Polski od lat prowadzi wielopoziomową edukację finansową zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych, także pracowników. Jej podstawowymi narzędziami są wydawnictwa – „Nasz Bank” kwartalnik wewnętrzny, jego wersja elektroniczna e-Nasz Bank oraz portal Intra, a także poradnik finansowy dla klientów „Bankomania” dostępny w wersji papierowej, elektronicznej i mobilnej. Aktywnym elementem tych działań jest portal Bankomania, obecnie jedyny w kraju inkluzywny portal edukacyjno-ekonomiczny, którym zainteresowanie wzrosło o 500 proc. w ciągu roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany, w licznych kategoriach i konkursach, m.in. agencji Agape czy Polish Content Marketing Szpalty Roku. Bank był wyróżniany np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci publikowany na portalu Bankomania, za swoje projekty komunikacyjne, jak portal Intra, portal i magazyn „Bankomania”, „Brawo Bank” oraz „Nasz Bank” a także unikalny leksykon elektroniczny Bankowiki, który jako dobry przykład znalazł się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.