Najpopularniejsze spoty reklamowe TrueView na YouTube w 2012 roku

YouTube przedstawia polski ranking najchętniej oglądanych spotów reklamowych wyświetlanych przed właściwymi materiałami wideo (tzw. prerolli). O miejscu w rankingu zdecydowało zaangażowanie internautów – to jak chętnie oglądali daną reklamę, nie pomijając jej przed zakończeniem.
O autorze
1 min czytania 2013-02-04

Ranking został opracowany w oparciu o format reklamowy TrueView, w przypadku którego reklamodawca płaci tylko za niepominięte wyświetlenia reklamy, czyli wtedy, gdy użytkownik obejrzy ją do końca. Wyniki rankingu obejmują wszystkie kampanie reklamowe wykorzystujące ten format i wyświetlane na YouTube w Polsce w 2012 roku.

Miejsce w przygotowanym przez YouTube rankingu zależy od współczynnika oglądalności reklam VTR (View Through Rate), czyli liczby pełnych obejrzeń danego spotu w stosunku do wszystkich odtworzeń. Lista najpopularniejszych pod tym względem reklam przedstawia się następująco:

1. Tic Tac – Gooooooooool

2. T-Mobile – Świąteczne Prezenty

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Samsung – Galaxy S III

4. Kinder Bueno – reklama kinowa

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. Raffaello – więcej niż tysiąc słów

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Diverse – Front or back – your choice

7. Alior – gwarancja najniższej raty

8. Ferrero Rocher – Magia Świąt

9. Desperados – Są dni…

10. Infiniti – Infiniti FX

TrueView jest wyjątkowym formatem reklamowym – reklamodawca płaci wyłącznie za pełne wyświetlenia, a jednocześnie na bieżąco otrzymuje informacje o zaangażowaniu odbiorców danego spotu. Nie powinno więc dziwić, że jest to obecnie najpopularniejszy format reklamy wideo na YouTube. Korzysta z niego ponad 70% reklamodawców – komentuje Tomasz Czudowski odpowiedzialny za rozwój sprzedaży YouTube w Polsce.

Model TrueView In-Stream to nowatorski format reklamy wideo wykorzystywany w serwisie YouTube. Odbiorca ma pełną kontrolę nad wyświetlanym przekazem reklamowym i może pominąć spot po pierwszych 5 sekundach jego oglądania. W przypadku spotów trwających do 30 sekund reklamodawca płaci wyłącznie za pełne obejrzenia reklamy. Gdy spot trwa dłużej niż pół minuty, reklamodawca płaci tylko jeśli odbiorca w całości obejrzy pierwsze 30 sekund spotu. W przeciwieństwie do modeli cenowych kosztu za kliknięcie (CPC) lub tysiąca wyświetleń (CPM), reklamodawca nie płaci za każde wyświetlenie reklamy, a jedynie za pełne obejrzenia, która są wskaźnikiem zaangażowania odbiorcy. Co więcej, kliknięcia w spot reklamowy są darmowe.

Format TrueView jest także doceniany przez użytkowników YouTube. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos dla YouTube, aż 9 na 10 odbiorców przekazów reklamowych preferuje TrueView ponad wszystkie inne formaty.