Piotr Nogal (Vacaloca): Internet to nie outdoor, nie należy go obwieszać banerami

Reklama internetowa

partnerem merytorycznym działu jest AdForm

Piotr Nogal (Vacaloca): Internet to nie outdoor, nie należy go obwieszać banerami

Jako pierwszy w historii z naszą marketingową 11 zmierzył się Piotr Nogal, piastujący stanowisko Strategy & innovation director w Agencji interaktywnej Vacaloca.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to...

Facebook tu przoduje. Nastała Era Facebooka i niezależnie od tego, czy marka ma potencjalnych konsumentów na tym serwisie, czy może zrealizować swoje cele biznesowe i marketingowe, obecność na tym serwisie jest obowiązkowa :) Według nas, jest to po prostu kolejny kanał promocji i poświęcanie mu większej uwagi czasem nie ma swojego uzasadnienia. Niemniej jednak musimy przyznać, że konwersja z Facebooka na serwisy docelowe jest najlepsza.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są...

Dobre zrozumienie marketingu w Internecie. Niestety tutaj jest jeszcze wiele do zrobienia, tematyka nie jest prosta, a reklama w sieci, to nie to samo, co w radio czy na outdoorze. Najpierw trzeba włożyć dużo wysiłku w wyjaśnienie klientowi, o czym w ogóle rozmawiamy, a potem dopiero sprzedawać pomysły. Tutaj duża odpowiedzialność i rola leży po stronie organizacji IAB.

9. Swoje inspiracje czerpię z...

Doświadczeń, których mam już naprawdę sporo. Pracowałem zarówno po stronie wydawcy (portal), klienta (duża firma produkcyjna), jak i ostatnio agencji reklamowych (5 lat w branży reklamowej). Zawsze zajmowałem się e-marketingiem (9 lat). Nieoceniona jest również rola naszego zespołu, dzięki któremu agencja sprawnie działa, w tym i inspiruje mnie w pracy. Myślę, że ważne też tu jest śledzenie trendów i udział w wydarzeniach branżowych. Nie można nigdy zaprzestać edukacji.

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to...

Nie znam rynku chińskiego, nie znam tego społeczeństwa, nie mam pojęcia o ich zachowaniach w Internecie. Zacząłbym przede wszystkim od kompleksowych badań internetowych. Jeśli miałbym natomiast podkreślić naszą unikalną narodową cechę, to na pewno skupiłbym się na naszej pracowitości. Mamy spory dystans do nadrobienia w stosunku do pozostałych rozwiniętych krajów np. OECD i my Polacy chcąc podnieść poziom naszego życia, musimy 5 razy więcej pracować.  Udowadniamy, że potrafimy i ciężko i solidnie pracować, również w branży reklamowej. Na międzynarodowych konkursach nie raz Polacy pokazują, że nasze kreacje potrafią wygrywać. To samo dotyczy startupów.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że...

To ciekawa działka na pograniczu socjologii, psychologii, kreacji artystycznej. Zawsze fascynowała mnie ta tematyka, a w związku z tym, że z wykształcenia jestem politologiem, niedaleko było mi do marketingu, w którym najistotniejszym elementem są insighty konsumeckie, czyli dobre zrozumienie potrzeb naszych klientów, nawet tych nieuświadomionych.

 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij