Otwórzmy bramy e-możliwości: Badanie PayPal/GfK pokazuje, że Polacy aktywniej wykorzystują internet nie tylko robiąc zakupy, ale także rozwijając biznes

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Otwórzmy bramy e-możliwości: Badanie PayPal/GfK pokazuje, że Polacy aktywniej wykorzystują internet nie tylko robiąc zakupy, ale także rozwijając biznes

Prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Najpopularniejsze z nich znajdują się w Chinach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Niemczech.

66% kupujących nie ma obaw kupując od sprzedawców z zagranicy. Równocześnie, rośnie liczba osób, które nie tylko kupują, ale także zarabiają online: ponad 29% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali e-płatność za swoje produkty i usługi dostarczone online, a 35%, że sprzedało online produkty, których już nie używa.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zgodnie z najnowszym badaniem wykonanym na zlecenie PayPal przez GfK, prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Wśród najpopularniejszych krajów, gdzie kupują e-konsumenci transgraniczni, są Chiny (36%), Wielka Brytania (31%), Stany Zjednoczone (24%) i Niemcy (23%). 

Zainteresowanie zakupami na zagranicznych rynkach idzie w parze z nowymi wartościami, którymi kierują się polscy e-konsumenci w trakcie zakupów. Co ciekawe, poszukiwanie najlepszych okazji cenowych nie jest już jedyną, najważniejszą wytyczną. Najczęstszym powodem zakupów polskich konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest dostęp do produktów niedostępnych we własnym kraju (odpowiednio 27%, 21% i 21% respondentów), ale także lepsza jakość produktów, korzystny kurs walutowy, oraz większa różnorodność poszukiwanych produktów i usług. Tylko w przypadku Chin, decyzja zakupowa opiera się głównie na korzystnych cenach i jest to główna motywacja dla 71% polskich e-konsumentów kupujących na tym rynku. 

Mimo, że decyzja o zakupie wybranych produktów może przyjść znacznie łatwiej ze względu na atrakcyjne oferty w Chinach, konsumenci kupujący na zagranicznych rynkach zwracają również uwagę na dodatkowe opcje ochrony kupujących które umożliwiają robienie zakupów z dodatkową pewnością w przypadku nieprzewidzianych wypadków. Możliwość kupienia produktów objętych preferowaną metodą ochrony kupujących została wybrana przez 41% polskich konsumentów, jako czynnik, który mógłby ich dodatkowo skłonić do e-zakupów.

„Cyfrowa globalizacja handlu stała się faktem, a polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją jest zalety” – mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. „Dlatego też możemy teraz obserwować, że coraz chętniej, niemalże codziennie, sprawdzają oni możliwości atrakcyjnych cenowo zakupów z Chin, a liczba konsumentów kupujących tam dalej rośnie. W 2015 roku było to 10%, a teraz jest to już 36% polskich e-kupujących”, dodaje Matt Komorowski. ”Równocześnie, klienci biorący pod uwagę  jakość i wyjątkowość poszukiwanych produktów, zwracają się w stronę takich zagranicznych rynków, jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Niemcy. Również tam nasi użytkownicy mogą wiele zyskać – dzięki Ochronie Kupujących PayPal, chronimy zakupy dokonane w każdym zakątku na świecie, a dzięki usłudze zwrotu kosztów odesłania przedmiotu umożliwiamy odzyskanie pieniędzy za przesyłkę danego zakupu z powrotem do sprzedawcy. Naszym celem jest umożliwienie zakupów na całym świecie i zawsze pod naszą ochroną.

Zakupy online nie tylko na specjalną okazję 

Polacy idący na zagraniczne e-zakupy kupują przede wszystkim ubrania (38% e-kupujących wybiera tego rodzaju produkty), elektronikę (20%), a także biżuterię i zegarki (17%). Jednocześnie, inne kategorie, takie jak bilety bądź codzienne zakupy spożywcze również cieszą się rosnącą popularnością: te produkty zostały zakupione przez odpowiednio 37% i 18% konsumentów kupujących online w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Wśród wszystkich przebadanych konsumentów w Polsce, 66% nie obawia się dokonywania zakupów w sklepach działających za granicą, a handel transgraniczny nie jest już dla nich egzotycznym doświadczeniem. 21% tych kupujących nie przejmuję się lokalizacją firmy o ile jest to zaufany i rozpoznawalny sprzedawca, a dla 12% badanych w takiej sytuacji jest najważniejsza cena – jeżeli pełen koszt zakupu jest korzystny, nie rozpatrują ponownie swoich zakupów nawet, jeżeli sprzedawca jest zagraniczny. Równocześnie, jest kilka innych czynników, które mogą dodatkowo zachęcić Polaków do kupowania za granicą – najważniejszym z nich jest darmowa przesyłka, która została wskazana przez 83% badanych. Częstotliwość transgranicznych zakupów mogłaby również zostać zwiększona przez dostępność kuponów, promocji czy zniżek (44%) oraz możliwość skorzystania ze strony sklepu w polskiej wersji językowej (43%).

Bezpieczeństwo, ochrona i wygoda to najważniejsze czynniki wyboru transgranicznej metody płatności 

Zapytani o najważniejszy czynnik wpływający na wybór transgranicznej płatności online, 44% polskich e-konsumentów wskazuje wygodę procesu płatniczego. Wśród kolejnych wyróżników znajduje się również bezpieczeństwo (38%), szybkość procesu (34%) i popularność pośród innych sprzedawców (26%).

E-pieniądze nie tylko dla zakupów 

Mimo, że smart konsumpcja najczęściej łączona jest ze świadomymi zakupami (kiedy bierzemy pod uwagę jakość i praktyczność produktów), Polacy coraz częściej podejmują smart decyzje również w kontekście sprzedaży. Okazuję się, że chętnie podejmujemy dodatkowe, zdalne prace lub otrzymujemy płatności za sprzedaż produktów wykonanych własnoręcznie. 11% polskich respondentów otrzymało płatność online za rękodzieła w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a ponad 35% za odsprzedaż rzeczy, których już nie potrzebują. Szczególnie chętnie pozbywamy się ubrań, używanej elektroniki oraz mebli i produktów dekoracyjnych do domu. 

Rosnące możliwości e-commerce jako drugiego źródła dochodu coraz częściej znajdują się w kręgu zainteresowania polskich konsumentów, a co za tym idzie – zwiększają zapotrzebowanie na usługi finansowe, które bezpiecznie, łatwo i szybko pomogą zarządzać finansami online. 

“Rozwój technologii pomaga dostarczyć konsumentom odpowiednie narzędzia, które rozszerzają możliwości e-handlu ponad granicami, niezależnie od miejsca, czasu czy urządzenia” – mówi Matt Komorowski. – „Polacy bezpośrednio uczestniczą w globalnym e-handlu, wykorzystując cyfrowe platformy, aby uczyć się, znajdować pracę, pokazywać swoje talenty i budować osobistą sieć znajomości. Ponad 34% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali płatność online od rodziny bądź znajomych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 29% Polaków otrzymało e-płatność za usługi dostarczone przez internet” – dodaje.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij