Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Otwórzmy bramy e-możliwości: Badanie PayPal/GfK pokazuje, że Polacy aktywniej wykorzystują internet nie tylko robiąc zakupy, ale także rozwijając biznes

Prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Najpopularniejsze z nich znajdują się w Chinach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Niemczech.
O autorze
3 min czytania 2016-08-24

66% kupujących nie ma obaw kupując od sprzedawców z zagranicy. Równocześnie, rośnie liczba osób, które nie tylko kupują, ale także zarabiają online: ponad 29% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali e-płatność za swoje produkty i usługi dostarczone online, a 35%, że sprzedało online produkty, których już nie używa.

Zgodnie z najnowszym badaniem wykonanym na zlecenie PayPal przez GfK, prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Wśród najpopularniejszych krajów, gdzie kupują e-konsumenci transgraniczni, są Chiny (36%), Wielka Brytania (31%), Stany Zjednoczone (24%) i Niemcy (23%). 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zainteresowanie zakupami na zagranicznych rynkach idzie w parze z nowymi wartościami, którymi kierują się polscy e-konsumenci w trakcie zakupów. Co ciekawe, poszukiwanie najlepszych okazji cenowych nie jest już jedyną, najważniejszą wytyczną. Najczęstszym powodem zakupów polskich konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest dostęp do produktów niedostępnych we własnym kraju (odpowiednio 27%, 21% i 21% respondentów), ale także lepsza jakość produktów, korzystny kurs walutowy, oraz większa różnorodność poszukiwanych produktów i usług. Tylko w przypadku Chin, decyzja zakupowa opiera się głównie na korzystnych cenach i jest to główna motywacja dla 71% polskich e-konsumentów kupujących na tym rynku. 

Mimo, że decyzja o zakupie wybranych produktów może przyjść znacznie łatwiej ze względu na atrakcyjne oferty w Chinach, konsumenci kupujący na zagranicznych rynkach zwracają również uwagę na dodatkowe opcje ochrony kupujących które umożliwiają robienie zakupów z dodatkową pewnością w przypadku nieprzewidzianych wypadków. Możliwość kupienia produktów objętych preferowaną metodą ochrony kupujących została wybrana przez 41% polskich konsumentów, jako czynnik, który mógłby ich dodatkowo skłonić do e-zakupów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Cyfrowa globalizacja handlu stała się faktem, a polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją jest zalety” – mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. „Dlatego też możemy teraz obserwować, że coraz chętniej, niemalże codziennie, sprawdzają oni możliwości atrakcyjnych cenowo zakupów z Chin, a liczba konsumentów kupujących tam dalej rośnie. W 2015 roku było to 10%, a teraz jest to już 36% polskich e-kupujących”, dodaje Matt Komorowski. ”Równocześnie, klienci biorący pod uwagę  jakość i wyjątkowość poszukiwanych produktów, zwracają się w stronę takich zagranicznych rynków, jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Niemcy. Również tam nasi użytkownicy mogą wiele zyskać – dzięki Ochronie Kupujących PayPal, chronimy zakupy dokonane w każdym zakątku na świecie, a dzięki usłudze zwrotu kosztów odesłania przedmiotu umożliwiamy odzyskanie pieniędzy za przesyłkę danego zakupu z powrotem do sprzedawcy. Naszym celem jest umożliwienie zakupów na całym świecie i zawsze pod naszą ochroną.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zakupy online nie tylko na specjalną okazję 

Polacy idący na zagraniczne e-zakupy kupują przede wszystkim ubrania (38% e-kupujących wybiera tego rodzaju produkty), elektronikę (20%), a także biżuterię i zegarki (17%). Jednocześnie, inne kategorie, takie jak bilety bądź codzienne zakupy spożywcze również cieszą się rosnącą popularnością: te produkty zostały zakupione przez odpowiednio 37% i 18% konsumentów kupujących online w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Wśród wszystkich przebadanych konsumentów w Polsce, 66% nie obawia się dokonywania zakupów w sklepach działających za granicą, a handel transgraniczny nie jest już dla nich egzotycznym doświadczeniem. 21% tych kupujących nie przejmuję się lokalizacją firmy o ile jest to zaufany i rozpoznawalny sprzedawca, a dla 12% badanych w takiej sytuacji jest najważniejsza cena – jeżeli pełen koszt zakupu jest korzystny, nie rozpatrują ponownie swoich zakupów nawet, jeżeli sprzedawca jest zagraniczny. Równocześnie, jest kilka innych czynników, które mogą dodatkowo zachęcić Polaków do kupowania za granicą – najważniejszym z nich jest darmowa przesyłka, która została wskazana przez 83% badanych. Częstotliwość transgranicznych zakupów mogłaby również zostać zwiększona przez dostępność kuponów, promocji czy zniżek (44%) oraz możliwość skorzystania ze strony sklepu w polskiej wersji językowej (43%).

Bezpieczeństwo, ochrona i wygoda to najważniejsze czynniki wyboru transgranicznej metody płatności 

Zapytani o najważniejszy czynnik wpływający na wybór transgranicznej płatności online, 44% polskich e-konsumentów wskazuje wygodę procesu płatniczego. Wśród kolejnych wyróżników znajduje się również bezpieczeństwo (38%), szybkość procesu (34%) i popularność pośród innych sprzedawców (26%).

E-pieniądze nie tylko dla zakupów 

Mimo, że smart konsumpcja najczęściej łączona jest ze świadomymi zakupami (kiedy bierzemy pod uwagę jakość i praktyczność produktów), Polacy coraz częściej podejmują smart decyzje również w kontekście sprzedaży. Okazuję się, że chętnie podejmujemy dodatkowe, zdalne prace lub otrzymujemy płatności za sprzedaż produktów wykonanych własnoręcznie. 11% polskich respondentów otrzymało płatność online za rękodzieła w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a ponad 35% za odsprzedaż rzeczy, których już nie potrzebują. Szczególnie chętnie pozbywamy się ubrań, używanej elektroniki oraz mebli i produktów dekoracyjnych do domu. 

Rosnące możliwości e-commerce jako drugiego źródła dochodu coraz częściej znajdują się w kręgu zainteresowania polskich konsumentów, a co za tym idzie – zwiększają zapotrzebowanie na usługi finansowe, które bezpiecznie, łatwo i szybko pomogą zarządzać finansami online. 

“Rozwój technologii pomaga dostarczyć konsumentom odpowiednie narzędzia, które rozszerzają możliwości e-handlu ponad granicami, niezależnie od miejsca, czasu czy urządzenia” – mówi Matt Komorowski. – „Polacy bezpośrednio uczestniczą w globalnym e-handlu, wykorzystując cyfrowe platformy, aby uczyć się, znajdować pracę, pokazywać swoje talenty i budować osobistą sieć znajomości. Ponad 34% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali płatność online od rodziny bądź znajomych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 29% Polaków otrzymało e-płatność za usługi dostarczone przez internet” – dodaje.