Employer Branding na nośnikach DOOH

Badania jednoznacznie pokazują, że po polskim rynku pracy porusza się pracownik świadomy i mający określone oczekiwania względem pracodawcy. Silne znaczenie dla potencjalnych pracowników ma budowanie wizerunku. Employer Branding najskuteczniej jest przeprowadzać w środowisku akademickim...
O autorze
2 min czytania 2016-08-26

…gdyż mamy do czynienia z grupą ludzi dopiero wchodzących na rynek pracy.

Najlepszym sposobem wyłonienia odpowiednich kandydatów jest sprawdzenie stanu ich wiedzy teoretycznej i praktycznej za pomocą konkursu. W tym celu jedna z największych firm na świecie świadczących tzw. usługi profesjonalne – KPMG Polska zorganizowała krajowy konkurs podatkowy Tax’n You 2016. Promocją zmagań oraz zachęceniem studentów i absolwentów uczelni wyższych do udziału w tym wydarzeniu zajęła się Agencja Reklamowa BE Media, posiadająca wyłączność agencyjną na sprzedaż czasu reklamowego na kanale TV Student.

Prezentowane spoty reklamowe przybliżały studentom ideę i zakres tematyczny konkursu, informowały o terminie jego trwania oraz możliwości uzyskania dodatkowych informacji. Jako, że przedmiotem konkursu były zagadnienia z zakresu polskiego prawa podatkowego oraz wydarzeń gospodarczych w Polsce i na świecie w ostatnich latach, a w szczególności inwestycji zagranicznych w Polsce, KPMG stwarzało uczestnikom niepowtarzalną szansę skonfrontowania wiedzy akademickiej o prawie podatkowym z wymaganiami, jakie rynek stawia obecnie przed nowoczesnym doradcą podatkowym. Ponadto, na finalistów konkursu Tax’n’You 2016 czekała umowa o pracę w sieci KPMG oraz atrakcyjne nagrody.

Jako metodę oddziaływania reklamy na klienta i pomiaru efektów kampanii agencja BE Media wykorzystała model DAGMAR (Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results – Definiowanie celów reklamowych do pomiarów wyników kampanii reklamowych) Russella Colley. Składająca się z 4 etapów teoria dowiodła, że dzięki prowadzonej kampanii:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  1. Konsument zdobył świadomość (Awareness) istnienia i zakresu działań firmy audytorsko-doradczej KPMG – według badań przeprowadzonych przez agencję BE Media.
  2. Odbiorca wyraził zrozumienie (Comprehension), które pozwoliło mu się dowiedzieć, jakie są funkcje i korzyści produktu (tu: konkursu) – zgodnie z podawaną informacją, zwycięzcy pierwszych trzech miejsc Tax’n’You 2016 otrzymają umowy o pracę w jednym z biur KPMG w Polsce oraz nagrody finansowe, a pozostali finaliści możliwość odbycia praktyki w jednym z biur KPMG w Polsce oraz nagrody rzeczowe.
  3. Docelowi konsumenci wyrazili zainteresowanie i przekonanie (Conviction) o wzięciu udziału w konkursie Tax’n’You 2016 – miarą ich decyzji była metryka klikalności na podaną w spocie internetową stronę informacyjną.
  4. Odbiorcy reklamy podjęli działanie (Action), na co wpływ miały działania ułatwiające dostęp do produktu, tj. odpowiednia ekspozycja produktu zapewniona przez BE Media.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez KPMG: „Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Poziom rywalizacji pomiędzy uczestnikami był bardzo wysoki”.

Agencja reklamowa BE Media przeprowadziła badania na temat liczby kontaktów z reklamą z podziałem na płeć. Okazało się, że odbiorcami spotu w większej części były kobiety, przy czym zwycięzcami ostatnich edycji konkursy zostali mężczyźni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sieć nośników TV Student to nie tylko idealna forma promocji dla marek skierowanych do osób młodych, szukających nowych trendów i inspiracji, to przede wszystkim szansa pozyskania wykształconych i doświadczonych pracowników lub stażystów. Aktywna promocja firmy na uczelniach wyższych oraz dbanie o efektywne i trafiające do grupy docelowej ogłoszenie rekrutacyjne spowoduje, że o pracodawcy będzie mówiło się dobrze i, co najważniejsze, zniknie problem liczby i jakości CV w procesach rekrutacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Autor:

Joanna Pełech

Charyzmatyczny manager działu kreatywno- klienckiego, współwłaściciel i pomysłodawca Agencji Reklamowej BE Media, specjalizującej się w kampaniach na nośnikach digital signage. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy i marketingu. Pierwsze doświadczenie po studiach zdobyła w korporacyjnych działach marketingu w USA. Szachistka oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu.