Facebook testuje format reklamowy dla sklepów stacjonarnych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Facebook testuje format reklamowy dla sklepów stacjonarnych

Większość formatów reklamowych oferowanych przez Facebooka wspiera działania w kanałach cyfrowych, kierując odbiorców na stronę www reklamodawcy i zwiększając konwersję.

W zeszłym tygodniu serwis ogłosił, że testuje nowy format skierowany do firm, prowadzących sklepy stacjonarne. Czy szykuje się rewolucja? Catvertiser wziął pod lupę te zmiany - sprawdźcie, czego można się spodziewać.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Sprzedaż off-line ma się dobrze

Z danych eMarketera wynika, iż większość zakupów realizowanych jest w sklepach tradycyjnych (wyniki dotyczą rynku w Stanach Zjednoczonych). Analizy przeprowadzone przez Facebooka wskazują jednak, że prawie połowa decyzji zakupowych wynika z różnych działań podjętych w mediach cyfrowych. Osoby dokonujące zakupu, coraz częściej o nowych produktach, czy usługach dowiadują się z internetu (bardzo często źródłem pozyskiwania informacji jest właśnie Facebook), zaś przed podjęciem decyzji, wyszukują w sieci informacji, opinii i rekomendacji, porównują ceny itp. Urządzenia mobilne zrewolucjonizowały ścieżkę zakupową, a firmy prowadzące sprzedaż w kanale tradycyjnym muszą wykorzystać dostępne narzędzia on-line by pozostać konkurencyjnymi

Dynamic ads for retail 

 Facebook już wcześniej wprowadził kilka rozwiązań, które z sukcesem były wykorzystywane przez sklepy stacjonarne – choćby Local Awareness Ads. Teraz amerykański gigant testuje kolejny format reklamowy, mający jeszcze bardziej zintegrować działania prowadzone w kanale cyfrowym ze sprzedażą tradycyjną. Dynamic ads for retail - bo tak został nazwany nowy format reklamowy, ma ułatwić firmom tworzenie reklam z aktualną ofertą dostępną w wybranej lokalizacji. Użytkownikom Facebooka natomiast ma pomóc w odnalezieniu najbliższego sklepu, w którym dostępne są promowane produkty.  

Działanie nowego formatu

Posłużmy się przykładem podanymprzez Facebooka - marka odzieżowa, posiadająca sieć sklepów, rozpoczyna akcję promocyjną w swoich butikach. Ofertą promocyjną objęta jest szeroka grupa produktów, jednak nie wszystkie z nich dostępne są w każdej  lokalizacji.  Reklamodawcy zależy, by odbiorca reklamy widział tylko te produkty, które są rzeczywiście dostępne w najbliżej zlokalizowanym względem niego sklepie. Jeśli zatem w jednym z miejsc produkt nie jest dostępny, wówczas nie będzie on wyświetlany w kreacji reklamowej w danej okolicy. W celu sprawnego działania reklam konieczne jest jednak połączenie bazy danych o dostępnych produktach z Facebookiem oraz bieżąca aktualizacja danych produktowych (najlepiej min. raz na dobę). Dodatkowo selekcja promowanych w kreacji produktów będzie optymalizowana pod kątem zachowań zakupowych konsumenta w internecie i w kanale mobilnym. 

Funkcje zastosowane w reklamie dynamic ads for retail

 Reklamy w nowym formacie na zdjęciu produktu będą zawierały informację o lokalnej dostępności. Dodatkowo w kreacji możliwe jest wykorzystanie lokalizatora, który ułatwi odbiorcy reklamy znalezienie informacji, jak dotrzeć do najbliższego punktu sprzedaży. Dynamic ads for retail będą mogły również zawierać cenę i opis produktu, dzięki czemu użytkownicy Facebooka będą mogli zapoznać się ze szczegółami bez konieczności wychodzenia z aplikacji. Nowy format pozwala również promować produkty podobne, dając użytkownikowi możliwość zapoznania się z ofertą produktową dostępną w najbliższym sklepie bezpośrednio z poziomu telefonu. Reklama ma umożliwić również inne interakcje, np. kontakt z najbliższą placówką (choćby wysłanie wiadomości poprzez Messengera), dokonanie zakupu online, zapisanie produktu do późniejszej oceny itp.

Nowy typ reklamy, testowany obecnie w USA m.in. z markami  Abercrombie & Fitch, Argos, Macy's, Pottery Barn i Target, po etapie testów i ich pozytywnych wynikach ma zostać udostępniony szerszemu gronu reklamodawców w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Najprawdopodobniej zostanie on najpierw udostępniony w Stanach Zjednoczonych. Zainteresowanym, polskim reklamodawcom pozostaje czekać na kolejne aktualizacje Facebooka.  

Źródło: www.catvertiser.com

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij