Markowy rok 2012: czekolada, ciastka i kawa

Markowy rok 2012: czekolada, ciastka i kawa

Które wydarzenia były najważniejsze dla marek czekolad Goplana, Wawel, Milka i Alpen Gold w roku 2012? Jakie kanały komunikacji marketingowej w roku 2013 będą wykorzystane do promocji cukierków Akuku!, Grześków oraz ciastek belVita? Polecamy podsumowanie roku w kategorii kawa i słodycze.

Po podsumowaniach roku 2012 dla branży alkoholi wysokoprocentowych i piw; napoi bezalkoholowych i przekąsek, telekomunikacji oraz wydawnictw i radia, sprawdzamy, co wydarzyło się w mediach. Na poniższe pytania odpowiedzieli przedstawiciele Jutrzenka Colian Sp. z o.o., Wawel S.A. oraz Kraft Foods Polska S.A. :

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse
  1. Jakie było najważniejsze wydarzenie dla marek z Państwa portfolio w 2012 roku?
  2. Które z kanałów komunikacji marketingowej były dla Państwa marek najważniejsze w 2012 roku?
  3. Czy zmieni się to w jakiś sposób w 2013 roku? Które z trendów marketingowych wydają się Państwu najbardziej obiecujące?
  4. Jakie wydarzenie było najważniejsze pod względem marketingowym w Państwa branży w 2012 roku?

Magdalena Bartczak, Dyrektor Marketingu Dywizji Słodkiej, Jutrzenka Colian Sp. z o.o.

1. Dla wielu firm w branży spożywczej najważniejszym wydarzeniem minionego roku były Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. My też przygotowaliśmy ciekawą ofertę na EURO 2012, jednak dla nas największym wydarzeniem było 100-lecie naszej marki Goplana. Z tej okazji przeprowadziliśmy kampanię Weź to na słodko! i przygotowaliśmy promocję pakietu czekolad Goplana oraz limitowaną edycję Czekolady szampańskiej, jedynej na rynku tabliczki z nadzieniem o smaku wina musującego. Ponadto z okazji okrągłego jubileuszu Goplany rozszerzyliśmy portfolio produktowe o unikatowe Torciki – cukierki z trójwarstwowym nadzieniem w czterech ciekawych smakach.

2. W 2012 roku w komunikacji marketingowej wykorzystywaliśmy zarówno aktywności ATL, jak i BTL. I tak na przykład: dla marki Goplana zrealizowaliśmy akcję "Weź to na słodko!", składającą się z kampanii telewizyjnej oraz promocji pakietów czekolad, eksponowanych m.in. na czekoladowych standach. Markę Jeżyki promowaliśmy w ramach dwóch odsłon kampanii telewizyjnej, pod tytułem Poznaj przyjemność totalną! Z kolei promocja konsumencka Familijnych wafli Gofrowych otrzymała silne wsparcie w mediach (radio, prasa, Internet, outdoor), jak również w punktach sprzedaży (materiały POS) oraz w postaci licznych degustacji.

3. Nie przewidujemy drastycznych zmian w kwestii lokowania budżetów w poszczególnych kanałach komunikacji. W zależności od grupy docelowej dobieramy najskuteczniejsze kanały, i tak w przypadku marki Familijne, aby kontynuować strategię komunikacji 360 stopni pozostaniemy przy tradycyjnych kanałach komunikacji: TV, radia i prasy. Rozwój nowych technologii, a przez to mobile marketing jest skutecznym kanałem dotarcia do młodej grupy docelowej i stąd przeprowadzimy kampanię internetową dla marki Grześki, uruchomimy ciekawą grę internetową dla marki Akuku! oraz zrealizujemy kilka innych interesujących, niestandardowych aktywności.

4. Obok wspomnianej wcześniej kampanii dla marki Goplana oraz szerokiego wsparcia marki Jeżyki, dużym wydarzeniem marketingowym w dywizji słodkiej było wprowadzenie na rynek Familijnych wafli Gofrowych, które okazało się ogromnym sukcesem. Unikatowe wafle, nieposiadające żadnego odpowiednika na rynku, stworzyły samodzielną kategorię w segmencie wafli rodzinnych i stały się silnym motorem wzrostu marki Familijne. Innowacyjne wafle otrzymały wsparcie w postaci kampanii radiowej, outdoorowej, działań w Internecie, punktach sprzedaży, PR, jak również bezpośrednich spotkań z konsumentami podczas pikników i licznych degustacji. Dzięki spójnym działaniom sprzedażowo-marketingowym marka Familijne umocniła swoją pozycję lidera na rynku wafli rodzinnych. Sukces Familijnych wafli Gofrowych został potwierdzony w badaniu konsumenckim Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2013, a jego odzwierciedleniem jest zdobycie srebrnego medalu w kategorii ciastka i wafle.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij