TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Allegro ze świąteczną reklamą, która bardziej kojarzy się z krótkometrażowym filmem niż komercyjnym spotem

Allegro wypuszcza dziś świąteczną reklamę, która bardziej kojarzy się z krótkometrażowym filmem niż komercyjnym spotem. Za realizację odpowiada niezależna agencja reklamowa Bardzo.
O autorze
1 min czytania 2016-11-28

Mimo, że nie występuje w niej Mikołaj, ani renifery, świąteczna reklama Allegro, która od dziś pojawia się w telewizji i Internecie, to prawdziwa „opowieść wigilijna”. Przede wszystkim dlatego, że w przekonujący, filmowy sposób opowiada wzruszającą historię zwykłego człowieka.

To już szósta realizacja, jaką agencja Bardzo przygotowała dla marki Allegro w ramach kontynuacji kampanii „Czego szukasz”. Jeden z poprzednich spotów z serii, zatytułowany „Gitara”, doceniło niedawno jury 30. edycji międzynarodowego konkursu Epica, przyznając za niego agencji srebrną nagrodę. Była to jedyna nagroda dla agencji z Polski, a jury wybierało w sumie spośród 3806 prac z całego świata.

Bartłomiej Nowak, dyrektor zarządzający Bardzo, podkreśla, że kampania od początku demonstruje dość przełomowe na polskim rynku reklamowym podejście.

– Nie koncentrujemy się w niej na produkcie, ale na pokazywaniu jak funkcjonuje on w życiu użytkownika. Zamiast dosłowności są więc subtelne odniesienia, które kojarzą się z Allegro – mówi Nowak.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Hubert Stadnicki, właściciel i Dyrektor Kreatywny agencji przekonuje, że kluczem do sukcesu jest przede wszystkim doskonała współpraca z osobami odpowiedzialnymi za marketing w Allegro. Szalenie istotna jest także praca z najlepszymi w branży, jak Jesper Ericstam, który wyreżyserował spot świąteczny oraz dbałość o najdrobniejsze szczegóły na każdym etapie procesu twórczego i produkcyjnego. Dotyczy to zarówno scenariusza tworzonego w agencji jak i preprodukcji, pracy na planie oraz postprodukcji.

– Na przykład szukając muzyki do spotu świątecznego z zeszłego roku, przesłuchaliśmy ponad tysiąc utworów – mówi Stadnicki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bardzo współpracuje z Allegro od połowy 2014 roku, odpowiada za strategię, scenariusze i kreację wszystkich spotów. Za kreację świątecznej reklamy Allegro odpowiada Ania Kowalczyk-Nowak, Creative Group Head Bardzo i Hubert Stadnicki. Konsultantem strategicznym przy trzech ostatnich produkcjach był Antoni Trela.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się