Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Polish Tech Night Berlin

24 listopada w Berlinie odbyło się wydarzenie Polish Tech Night, którego celem jest wymiana doświadczeń między twórcami startupów z Polski i Niemiec, a także zwrócenie uwagi niemieckich inwestorów na możliwości biznesowe na polskim rynku. Zobaczcie, jakie startupy zaprezentowały się na...
O autorze
1 min czytania 2016-11-30

…berlińskiej scenie i o czym dyskutowali wpływowi inwestorzy.

Celem Polish Tech Night Berlin było zwrócenie uwagi przedstawicieli niemieckich korporacji i ekosystemu startupowego na potencjał polskich firm technologicznych. Dlatego też na początku spotkania Agata Kowalczyk (Startup Poland) zaprezentowała raport “Polskie Startupy 2016: startupy zatrudniają i zarabiają na siebie”, z którego wynika, że w Polsce funkcjonuje już 2700 startupów skupionych w 10 miastach (prym wiodą Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Poznań i Wrocław). Dominują branże technologiczne (przede wszystkim software i usługi mobilne – 14,2%, e-commerce – 13,8%, Oprogramowanie dla biznesu 13,8%). Najpopularniejszym eksportowym kierunkiem są Unia Europejska (54%) oraz USA (25%). Blisko 80% startupów korzysta przede wszystkim z własnego finansowania, na kolejnych pozycjach są dotacje z UE oraz fundusze Venture Capital, 38% z nich zarejestrowało działalność w ostatnich dwóch latach, a wśród założycieli przeważają mężczyźni (74%).

Dodatkowo 6 polskich startupów pitchowało swoje projekty przed niemieckimi VC i zgromadzoną widownią: Adam Pachucki (Everytap), Adam Micek (Giant), Aleksandra Gawrońska (MREH), Mikołaj Małaczyński (Legimi) oraz Artiom Komardin (Sense). Prezentacji uważnie słuchali: Paweł Chudziński (Point Nine Capital), Bartek Gola (SpeedUp Group), Zeo Adamowicz (Neufund), Steffen von Bünau (Kontakt.io) i Tobias Szarowicz (Bundesverband Deutsche Startups e.V.), którzy zaraz po nich, przeszli do ostatniego punktu programu, czyli panelu dyskusyjnego.

Szczególnie interesująca dyskusja dotyczyła braku jednego wiodącego hubu w Polsce (z uwagi na umieszczenie startupów w 10 miastach). Czy ma to negatywny wpływ na rozwój ekosystemu? Zdania były podzielone. Rozmówcy wskazywali na to, że na przykładzie Berlina hub jest korzystny dla startupów. Pojawiło się stwierdzenie, że obecność firmy poza hubem może również przynosić zyski dla przedsiębiorców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wydarzenie w Berlinie odbyło się po raz pierwszy. Zostało zorganizowane przez: Polish Berlin Tech, Plug, SpeedUp Venture Capital Group, Startup Poland i Factory.

„Otwartość Polski na nowe technologie i produkty jest niezwykła w porównaniu z resztą Europy, a jej zdolność do adaptacji sprawia, że kraj wyraźnie umacnia swoją pozycję na arenie międzynarodowej jako źródło technologicznej innowacji”- Powiedział Robert Maier, jeden z partnerów wydarzenia, Co-founder ShopAlike.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak podaje Danuta Dominiak-Woźniak, Radca-Minister Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie „Polskie firmy mają bardzo dużo do zaoferowania zagranicznym przedsiębiorcom i odwrotnie. Inicjowanie wszelkiego rodzaju kontaktów i współpracy między polskimi przedsiębiorcami a podmiotami z rynku niemieckiego jest jak najbardziej pożądane”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się