TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Hotelowa choinka z perłami zamiast bombek – Boże Narodzenie na świecie w liczbach

Zegarki i pierścionki wiszące na najdroższej na świecie choince to jeden z pomysłów na promocję hotelu i zachwycenie swoich gości. Niektórzy jednak od zapachu i podziwiania zielonego drzewka wolą spędzić święta w brazylijskich upałach, gdzie średnia temperatura w grudniu przekracza 30 stopni...
O autorze
1 min czytania 2016-12-05

Celsjusza. Co jeszcze warto wiedzieć o świętach w różnych zakątkach świata?

Gdyby święty Mikołaj chciał odwiedzić w wigilijny wieczór wszystkie kraje na świecie, w każdym mógłby spędzić maksymalnie 7 minut…

700 kg indyka na francuskim świątecznym stole

Jak głosi znane przysłowie: „co kraj to obyczaj”. Można je z powodzeniem odnieść również do świątecznych zwyczajów kulinarnych. Aż 49% Polaków nie wyobraża sobie wigilijnego wieczoru bez dań rybnych. Pudding to słynny bożonarodzeniowy angielski smakołyk. W czasie świąt Brytyjczycy zjadają aż 25 milionów sztuk tego tradycyjnego dania. Amerykanie nie wyobrażają sobie Bożego Narodzenia bez szynki. W Stanach Zjednoczonych na rodzinnych stołach królują również pokaźnych rozmiarów indyki, których zjada się tam
w czasie świąt aż 22 miliony.

We Francji na wigilijnym stole królują owoce morza, m.in. ostrygi, i ryby. Trudno jednak wyobrazić sobie francuskie Boże Narodzenie bez przysmaku większości mieszkańców tego kraju, czyli pasztetu strasburskiego – kultowego foie gras. Francuzi każde danie spożywają wraz z odpowiadającym mu winem, a wigilijną kolację rozpoczynają od toastu wznoszonego kieliszkiem szampana. Francuzi w czasie świąt spożywają w ciągu jednej minuty aż 270 kg ostryg, 700 kg indyka i 97 kg pasztetu, a to jeszcze nie wszystko.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najdroższa choinka z perłami zamiast bombek

Dział marketingu Emirates Palace, luksusowego hotelu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, wpadł na pomysł promowania miejsca dzięki najdroższemu na świecie drzewku bożonarodzeniowemu. W hotelu w Abu Dhabi w 2010 roku stanęła choinka, która wraz z ozdobami kosztowała aż 11 026 900 dolarów. Za samo 13-metrowe zielone drzewko zapłacono 10 tysięcy dolarów, zaś ponad 11 milionów pochłonęły ozdoby ze złota, diamentów, pereł, szafirów i szmaragdów. Perły zamiast bombek to nie wszystko. Na zielonym drzewku zawisły również zegarki, kolczyki, złote bransoletki, pierścionki i naszyjniki. Chociaż zielone drzewko to symbol chrześcijańskich świąt, różnice kulturowe nie przeszkodziły Emiratczykom w stworzeniu choinki będącej symbolem uwielbianego przez nich przepychu.

Więcej informacji na temat świąt w liczbach można znaleźć na stronie HRS.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się