Krzysztof Grzeszczuk (Citi Mobile) - Bankowość, która działa na wyobraźnię

Krzysztof Grzeszczuk (Citi Mobile) - Bankowość, która działa na wyobraźnię

O Citi Mobile rozmawia z nami Krzysztof Grzeszczuk, Dyrektor Biura Produktów Zdalnych i Nowych Technologii Citi Handlowy.

Skąd wziął się pomysł na Bump To Transfer i FotoKasę?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Od samego początku tworzenia założeń dla aplikacji Citi Mobile szukaliśmy rozwiązań, które będą czymś więcej niż tylko uproszczoną wersji naszego pełnego serwisu internetowego Citibank Online. Ważnym elementem był tzw. fun banking, a więc ciekawy i, co ważne, prosty sposób na wykonywanie transakcji za pomocą telefonu komórkowego. Ponieważ w obszarze bankowości nie było zbyt wiele wzorów do naśladowania w tym zakresie, szukaliśmy inspiracji wśród fajnych aplikacji niebankowych. Skojarzenie możliwości, jakie dają smartfony z tradycyjnymi przelewami zaowocowało B2T i FotoKasą.

Jeśli dobrze pamiętam, pomysł na FotoKasę powstał podczas stania w korku w centrum Warszawy, więc jak widać w świecie mobilnych rozwiązań, nawet korki mają jakieś plusy.

A skąd pomysł na to, by na tych funkcjach Citi Mobile oprzeć tak wiele działań marketingowych i uczynić z nich chyba właściwie jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych?

Dysponując tak dobrym rozwiązaniem, dostępnym wyłącznie w naszej aplikacji mobilnej, nie mogliśmy postąpić inaczej. Wielokrotnie doświadczaliśmy efektu „wow!”, prezentując działanie usługi naszym pracownikom i klientom. Osoby, które wcześniej sceptycznie podchodziły do bankowości mobilnej („bo, taki mały ekran”), stawały się zwolennikami nowego rozwiązania. Wykonywanie transakcji za pomocą stuknięcia telefonów czy zlecanie przelewu poprzez robienie zdjęcia kodom 2D umieszczanym na fakturach, działa mocno na wyobraźnię, pokazując inne oblicze bankowości.

Czy Polacy są już rzeczywiście gotowi na te wszelkie innowacje? Szczególnie w kontekście bankowości, która teoretycznie powinna się raczej kojarzyć z czymś... bardziej "tradycyjnym"?

W naszym przekonaniu Polacy są otwarci na innowacje. Udział tzw. pionierów w populacji internautów, którzy chętnie korzystających z nowych technologii jest w Polsce porównywalny z krajami takimi jak Wielka Brytania czy USA. Ponad 80 tysięcy naszych klientów skorzystało do tej pory z Citi Mobile. Biorąc pod uwagę, że niektórzy wciąż określają bankowość mobilną jako usługę niszową, jest to bardzo dobry wynik.

Jak często Wasi klienci skanują kody za pomocą FotoKasy?

Usługa rozwija się zgodnie z naszymi założeniami. Pozyskujemy kolejnych wystawców faktur, tak by zapewnić naszym klientom odpowiedni portfel partnerów obsługujących taką formę płatności. Kody FotoKasy można znaleźć na fakturach UPC, Netia, TP SA, PTK Centertel, PGNiG a także w... taksówkach MTP.

A jakimi wynikami może pochwalić się Bump To Transfer?

B2T z założenia nie jest usługą masową, ze względu na ograniczenie płatności wyłącznie do przelewów wewnętrznych ograniczonych kwotowo. Traktujemy to jako alternatywną formę płatności, z elementem zabawy, która pokazuje możliwości, jakie daje bankowość mobilna.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij