Niska wiedza Polaków o żywności funkcjonalnej

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Niska wiedza Polaków o żywności funkcjonalnej

Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy On Board Think Kong aż 75% Polaków nie zna pojęcia żywności funkcjonalnej. Wspomniana kategoria żywności to bardzo szybko rozwijający się segment rynku, dlatego coraz ważniejsza staje się percepcja społeczeństwa dotycząca tego zagadnienia.

Od kilku lat liderem trend-listy rynku spożywczego jest wspomniana żywność funkcjonalna, inaczej zwana żywnością nutraceutyczną. Są to takie produkty, które oprócz funkcji odżywczej wykazują naukowo udowodnione pozytywne działanie prozdrowotne, np. wzmacniają układ odpornościowy, obniżają poziom cholesterolu czy zmniejszają ryzyko chorób serca. Jedynym słowem – produkty tego typu idealnie wpisują się w potrzeby, które ma spełniać żywość XXI wieku – ma być smaczna, łatwo dostępna, a co najważniejsze – dawać korzyści zdrowotne. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Polacy o żywności funkcjonalnej – wyniki badania opinii 

Pomimo tego, że wiele firm spożywczych chętnie używa określenia żywności funkcjonalnej w odniesieniu do swoich produktów, jedynie ¼ Polaków wie czym jest tego typu żywność (posiłki o szczególnych właściwościach zdrowotnych) wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy On Board Think Kong. Ponad 30% badanych deklaruje, że nie zna tego pojęcia, a kolejne 23% twierdzi, że jest to zwykła, codzienna żywność. Nadając produktom miano żywności funkcjonalnej należy więc mieć świadomość, że tylko 1 na 4 Polaków zna poprawną definicję tego sformułowania. 

Badanie pokazuje też, że konsumenci mają trudność ze sprecyzowaniem poszczególnych składników żywności funkcjonalnej. Spośród listy zawierającej prawidłowe i nieprawidłowe składniki jedynie 3% wskazało wszystkie poprawne odpowiedzi. Ponad 77% respondentów nie wymieniło prawidłowo żadnego z nich, odpowiadając, że do składników prozdrowotnych w żywności funkcjonalnej należą m.in. węglowodany, kwasy tłuszczowe trans czy substancje słodzące.    

Jak pokazują wyniki badania istnieje duża przestrzeń do podnoszenia wiedzy Polaków na temat żywności funkcjonalnej. Działania tego typu warto podejmować w powiązaniu z rosnącym w siłę trendem zdrowego stylu życia. Konsumenci coraz świadomiej wybierają produkty, szukają nowych przepisów, rozmawiają o trendach kulinarnych, z dużym zaciekawieniem przyglądają się nowościom pojawiającym się na sklepowych półkach. Przybywa telewizyjnych programów o tematyce kulinarnej, a blogi poświęcone tej kategorii niepodzielnie wiodą prym w blogosferze. Widać zatem potrzebę komunikowania żywności funkcjonalnej poprzez influencerów i  liderów opinii, ekspertów – lekarzy, dietetyków, którzy swoją wiarygodnością i autorytetem wesprą działania komunikacyjne marek. 

Zdaniem eksperta 

Chociaż większość konsumentów nie zna pojęcia żywności funkcjonalnej nie znaczy to wcale, że nie interesuje się produktami mających pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Duże znaczenie odgrywają tutaj kampanie edukacyjne prowadzone przez poszczególne marki – te, które niosą ze sobą pewną obietnicę związaną ze zdrowiem są chętniej wybierane przez konsumentów. Dodatkowo cały czas rośnie świadomość i oczekiwania Polaków względem kupowanych produktów. Zwracamy uwagę na etykiety i walory prozdrowotne oferowanej żywności, ale jednocześnie nadal ważnym czynnikiem pozostaje smak i cena. Producenci żywności, którzy chcą dopasować się do wymagań stawianych przez współczesnych konsumentów powinni wziąć te czynniki pod uwagę poszerzając portfolio swoich produktów i podejmując decyzje związane z budowaniem rozpoznawalności markikomentuje Dorota Ciszek, Sector expert, Media, Culture & Entertainment Grupa On Board Think Kong.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij