NowyMarketing prognozuje rok 2017: Decathlon

NowyMarketing prognozuje rok 2017: Decathlon

O podsumowanie roku 2016 i prognozy na 2017 poprosiliśmy kilka dużych marek. Na nasze pytania odpowiedział również Jakub Gierszyński, Dyrektor e-commerce, Decathlon Polska.

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku

Rok 2016 był rokiem jubileuszowym dla Decathlon. Świętowaliśmy w Polsce 15 lat od powstania pierwszego Decathlonu oraz 40 lecie firmy Decathlon International. Z tej okazji odbyło się kilka imprez sportowych w sklepach przy współudziale klientów. Był to czas również do refleksji wewnątrz organizacji nad drogą, którą przebyliśmy oraz wyzwaniom, jakim musieliśmy sprostać.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku

Największym sukcesem w 2016 określiłbym kolejny rok stabilnego wzrostu Decathlon Polska. Będąc liderem rynku sportowego w Polsce konsekwentnie realizujemy naszą misję: czynienia sportu dostępnym dla wielu. Nasze decyzje podejmowane są jak najbliżej klienta. W tym roku udało się obniżyć ceny ponad 300 modeli produktów kluczowych z perspektywy dostępności dla klienta.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku / Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku

Najciekawszym wyzwaniem a zarazem trendem jest Omnichannel. W Decathlon łączymy kanały Brick and Click już od 4 lat, starając się sprostać wymaganiom dzisiejszego klienta. Z perspektywy technologicznej łączymy od dawna oba kanały, zacierając granicę między nimi. Nie zapominamy również o pracy wewnątrz organizacji. Zwracamy mocno uwagę na świadomość pracowników i zrozumienie sensu, który przyświeca tej idei: traktowanie klienta, jako klienta marki a nie kanału sprzedaży. Potwierdzeniem, że idziemy w dobrym kierunku jest zdobycie 3 wyróżnień w E-commerce Awards 2016 w kategorii: 1/ Innowacja roku 2/ Najlepsze dostosowanie do sprzedaży wielokanałowej 3/ Spójność marki w różnych kanałach sprzedaży.

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Według moich obserwacji branża marketingu w Polsce jest w dobrej kondycji. Stanowi o tym przede wszystkim ilość firm i wachlarz usług przezeń oferowanych. Trendy technologiczne są czasami szybciej adaptowane niż potrzeby i możliwości firm, którym można je zaoferować np. beacons. Mimo wielu specjalistów rynek cały czas nie jest nasycony, a popyt przewyższa podaż.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany i wyzwania na 2017 rok?

W 2017 powstanie 2 centrum logistyczne Decathlon zlokalizowane w Łodzi. Drugi magazyn pozwoli na lepsze zaopatrzenie i skrócenie czasu dostawy dla klientów i sklepów. Na pewno uszczęśliwimy wielu klientów, pojawiając się w innych lokalizacjach, niż jesteśmy dotychczas. Zapewniając im łatwy dostęp do artykułów i usług sportowych.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?

Nie będę unikatowy w swej odpowiedzi. Moim zdaniem, patrząc całościowo na rynek, spodziewałbym się rosnącego udziału e-commerce i postępującej digitalizacji sklepów. Firmy muszą płynnie łączyć oba światy, by nie zawieść wymagań, jakie stawia przed nimi współczesny klient. Upatrywałbym rosnącego udziału mobile w sprzedaży i social media w komunikacji z klientem. Łatwość dostępu do informacji i szybkość z jaką klient przyzwyczaja się do pewnego standardu obsługi i zakupów, stawia wysoko poprzeczkę dla marek, które chcą rywalizować o jego lojalność. Z zainteresowaniem patrzę na nowe technologie tj. VR, które mogą zatrzeć granicę światów. Pamiętać należy jednak o stale niezmiennym trendzie, czyli potrzebie klienta, a nowinki technologiczne wdrażać nie dla samej formy, ale przede wszystkim użyteczności.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Nie przewidujemy istotnych zmian. Kanały komunikacji są szyte na miarę potrzeb danej kampanii i grupy, do której chcemy dotrzeć. Dalej zobaczycie reklamy TV i inną komunikację z the Cathlons, czyli drużyny codziennych sportowców, znanych z osiedlowych boisk, szkolnych hal sportowych, lokalnych ścieżek. Drużyny składające się z samych największych… wielbicieli sportu, którzy spotykają się, aby razem poruszać. Staramy się, aby nasza komunikacja nie była inwazyjna i nachalna. Wierzymy w spersonalizowany przekaz i odpowiednie dostosowanie komunikacji do odbiorcy. Dodając do tego nasze produkty i markę Decathlon, która za tym wszystkim stoi to klucz do sukcesu.

Pozostałe podsumowania roku 2016 przeczytacie tu >

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij