TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Aleksandra Chalimoniuk (Sokołów): Nie można budować skutecznych strategii komunikacyjnych bez szerokiej i ogólnej wiedzy o świecie

Aleksandra Chalimoniuk (Sokołów): Nie można budować skutecznych strategii komunikacyjnych bez szerokiej i ogólnej wiedzy o świecie
Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Aleksandra Chalimoniuk, Dyrektor Spółki ds. PR i Komunikacji Sokołów S.A.
O autorze
3 min czytania 2017-02-09

1. W komunikacji najważniejsze jest ….

Na co dzień zajmuję się nie marketingiem, lecz szeroko pojmowaną komunikacją. Dzisiaj  granica między marketingiem a PR mocno się zaciera, dla mnie jednak PR to nie marketing polegający na reklamie i promocji przy wykorzystaniu tradycyjnych i nowoczesnych narzędzi a posługiwanie się intelektualnymi narzędziami komunikacji. Najważniejsze jest właściwe odczytywanie potrzeb konkretnych osób i grup oraz znajdowanie – przy pomocy dobrze dobranych narzędzi – najlepszych odpowiedzi na nie. To umiejętność „słuchania” – nie tylko w sensie dosłownym – i odpowiedniego reagowania. Szczególnie istotne, by zachowywać tu obustronność wymiany.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł

Program edukacyjny Sokołowa „Smaki dobrego życia”, w którym udało nam się połączyć promocję zdrowego żywienia z działaniami Akademii Smaku Sokołów. Zwracamy uwagę na potrzeby konkretnych grup odbiorców, także tych o szczególnych wymaganiach żywieniowych i budujemy wrażliwość społeczną dotyczącą takich problemów jak np. cukrzyca, prawidłowe żywienie dzieci, potrzeby osób starszych. Prowadzimy cykliczne warsztaty kulinarne, rozbudowując je o elementy edukacyjne, a nawet wiedzę o kulturze. Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do aspektów żywieniowych, lecz mówimy o podnoszeniu całościowej jakości życia.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Komunikacja dlatego jest fascynująca, że każdy dzień przynosi nowe wyzwanie. Każde jest trudne i ciekawe, bo każde jest nowe. Nie ma dwóch tych samych problemów – zawsze działasz w innym otoczeniu. Generalnie najważniejszym wyzwaniem jest przekonywanie, że komunikacja na każdym poziomie jest niezwykle ważna dla skutecznego prowadzenia biznesu. Zmiana nastawienia do stylu komunikowania, przekonanie do konieczności podjęcia efektywnej komunikacji i nieustannego dostosowywania jej do zmieniających się warunków to codzienność. Najważniejsze są efekty.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Nowa strona internetowa firmy sokolow.pl – projekt zainicjowany i zrealizowany jako wspólne przedsięwzięcie, angażujące wiele działów firmy i jej pracowników.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć to…

Zazdrość nie jest tu najlepszym słowem, ale w ostatnim okresie moją uwagę zwróciła między innymi kampania, do której Wrangler zaprosił piosenkarkę Kimbrę. Celem kampanii było zachęcenie kobiet do otwartego mówienia o swoich osiągnięciach oraz promowanie siły i sukcesów kobiet. Zwłaszcza w Polsce, gdzie wciąż tak trudno przychodzi nam chwalenie się swoimi małymi i dużymi sukcesami, taka kampania by się przydała. Według mnie kampanie oprócz emocji, które oczywiście muszą wywoływać, powinny nieść za sobą jeszcze wartość dodaną, edukacyjną, prowadzić do drobnych zmian w życiu odbiorców danego produktów.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w komunikacji to…

Współpraca z influencerami – nie jest to trend najnowszy, ale jak pokazuje nasze doświadczenie w projekcie Akademii Smaku Sokołów, taka współpraca przynosić może ogromne korzyści. Co ważne, taka współpraca musi być długofalowa i budowana konsekwentnie – nie tylko jako błyskotliwe, lecz jednorazowe akcje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w komunikacji to…

Nie chcę się odnosić do działań przereklamowanych, natomiast na pewno nie jestem zwolenniczką działań prowadzonych ściśle według „książkowych” zaleceń i bezkrytycznego podążania ścieżkami wytyczonymi przez ekspertów. Trzeba być elastycznym, a narzędzia jedynie dostosowywać.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Z pewnością zaangażowanie połączone z twórczą inicjatywą. Przekonanie, że pracujemy dla naszego wspólnego sukcesu. Zaufanie do wzajemnych kompetencji i przyjmowanie argumentów drugiej strony. Praca agencji nie może ograniczać się do wykonywania tego, co chce klient. Szczerze mówiąc uważam, że z agencjami, które posługują się tylko taką argumentacją, nie warto współpracować.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Ze wszystkiego, co mnie otacza – oglądam, słucham, czytam. Nie można budować skutecznych strategii komunikacyjnych bez szerokiej i ogólnej wiedzy o świecie. W ostatnich latach zafascynowała mnie ideologia Design Thinking i Zarządzanie Innowacją. Śledzę nowości w tej dziedzinie oraz znakomitych praktyków, których w Polsce nie brakuje. Obserwuję trendwatcherów i moich kolegów dziennikarzy, którzy zawsze są na bieżąco i wiele można się od nich nauczyć.

10. Moja kampania marzeń… 

Zintegrowana kampania, poruszająca ważne zagadnienie społeczne i inspirująca do zmian w życiu, podniesienia jego jakości. Kampania, która realnie wpłynęłaby na życie konkretnych osób. To trochę przeniesienie mojego doświadczenia z pracy dziennikarza, kiedy podczas realizacji reportaży o tematyce społecznej czy zdrowotnej od czasu do czasu dzięki interwencji udało się komuś pomóc, poprawić jakość życia, uratować z opresji. Myślę, że pracując w biznesie, także można realizować ważne dla społeczeństwa i jednostek cele.

11. Zajmuję się komunikacją dlatego że…

Komunikacja jest naprawdę fascynującą dziedziną – to, jak się zmienia, jakich nowych obszarów dotyka, ile nowych narzędzi pojawia się niemal z dnia na dzień. To prawdziwa pasja ☺

 

Aleksandra Chalimoniuk
Dyrektor Spółki ds. PR i Komunikacji Sokołów S.A.