Dziś animowane reklamy to już standard. Promują produkty dostępne w sklepach sieciowych ale również biorą udział w kampaniach społecznych. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie jednak pytanie; „Czy warto zainwestować w taką formę reklamy?”
Nowość
Animacje reklamowe są stosunkowo nową formą marketingową. Prosta a zarazem ciekawa forma sprawia, że zwracają na nie uwagę wszyscy widzowie niezależnie od wieku. Po okresie reklam filmowych, które zaczynały być uciążliwe a niekiedy nawet niezrozumiałe dla przeciętnego telewidza, reklamy animowane stanowią przyjemną odmianę.
Zobacz również
Prostota
Prosta i niewymagająca w odbiorze forma jest ogromną zaletą tego rodzaju marketingu. Dzięki nieskomplikowanym obrazom firma lub organizacja przedstawia swój produkt lub usługę. Dodatkową zaletą są postaci, które biorą udział w animacji. Ich przyjazny wygląd przypada do gustu zwłaszcza dzieciom, które mają niemały wpływ na decyzje podejmowane przez rodziców w zakresie m.in. zakupów. Ponadto animacje przedstawiają świat w prosty sposób, dzięki czemu już kilkulatek potrafi np. skorzystać z reklamowanej usługi mobilnej lub korzystając z wiedzy z kampanii społecznych, opowiedzieć rodzicom, jakie produkty spożywcze warto kupować i dlaczego.
Koszty
Powiew świeżości w formach marketingowych oraz prostota w odbiorze to najważniejsze cechy dla odbiorcy animacji. Dla przedsiębiorcy, który wybiera taką formę reklamy dla siebie znacznie ważniejsze są koszty wykonania animacji oraz skuteczność jej działania. Zarówno jeden jak i drugi element w dużej mierze uzależniony jest od jakości wykonania animacji. Film trwający niecałą minutę może przygotować student. Koszt takiej animacji to od kilkudziesięciu złotych wzwyż. Niestety trudno za taką cenę spodziewać się wysokiej jakości. W przypadku korzystania z usług profesjonalisty takich jak np. firma Animates.pl film trwający ok. 30 sekund to koszt od 1000 zł w górę. Przy czym warto podkreślić, że zamawiając w agencji reklamowej film klient ma pewność, że usługa będzie fakturowana, oraz posiada gwarancję – czyli w razie problemów można liczyć na poprawki.
Animacja a spot filmowy
Animacje reklamowe są obecnie rzadsze aniżeli spoty filmowe, co sprawia, że odbiorcy są do nich nastawieni bardziej pozytywnie. Ponadto koszt animacji – wykonanej przez profesjonalistów, jest zazwyczaj niższy niż produkcja spotu. Animacja nie wymaga podejmowania współpracy ze znanymi aktorami, sportowcami czy celebrytami, którzy włączają się w akcję promocyjną produktu lub usługi. W zamian pojawiają się postaci animowane kojarzone z produktem, które z czasem stają się marką same w sobie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Podsumowując należy stwierdzić, że animacje mają szansę na podbicie rynku marketingowego w najbliższym czasie. Już dziś można zauważyć, że jest ich coraz więcej w telewizji oraz w internecie. Łatwiej docierają do widza, ale również są tańsze w produkcji niż spoty filmowe, co jest ważne dla reklamodawcy. Może więc jest to idealny moment, aby podjąć decyzję o zmianie w dotychczasowym sposobie promocji swojej firmy?
Słuchaj podcastu NowyMarketing