Kampania Godzina dla Ziemi WWF 2013

Trwa kampania promująca w Polsce największą na świecie akcję prośrodowiskową Godzina dla Ziemi WWF. Akcja polega na zgaszeniu świateł na jedną, symboliczną godzinę - w tym roku w sobotę 23 marca o godzinie 20.30 czasu lokalnego.
O autorze
2 min czytania 2013-03-21

W polskiej kampanii biorą udział znani Polacy – celebryci, blogerzy i politycy: Kora, Kinga Rusin, Jarosław Kret, Beata Tadla, Agnieszka Szulim, Michał Piróg, Piotr Najsztub, Kasia Tusk, Łukasz Jakóbiak, Prof. Joanna Senszyn, Jan Tomaszewski, Dorota Niedziela i inni. Znane osoby podejmą się realizacji niezwykłych wyzwań, jeśli określona liczba osób włączy się do akcji na godzinadlaziemi.pl

Godzina dla Ziemi WWF to akcja ponad podziałami, także politycznymi. Politycy trzech zwaśnionych partii zadbają o dobry klimat nie tylko w parlamentarnych kuluarach: Joanna Senyszyn z SLD, Jan Tomaszewski z PiS i Dorota Niedziela z PO zgodzili się przejechać na jednym rowerze po ulicach Warszawy! Ta niecodzienna sytuacja będzie miała miejsce pod warunkiem, że 100 tys. osób włączy się do akcji na godzinadlaziemi.pl.

Zobacz Michała z Agnieszką w morzu butelek

Co jeszcze zrobią znani Polacy, jeśli do akcji włączy się odpowiednia liczba osób ? Jeśli 100 000 osób potwierdzi swój udział na godzinadlaziemi.pl, to Kora skosi trawę, Michał Piróg z Agnieszką Szulim przepłyną na tratwie z plastikowych butelek na drugi brzeg Wisły, a Kinga Rusin udowodni, że w szpilkach nie tylko dobrze wygląda ale i… wejdzie na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Godzinę dla Ziemi WWF angażują się też popularni blogerzy: Kasia Tusk i Łukasz Jakóbiak. Blogerka z „Make Life Easier” wykona modową stylizację „na pandę”, symbol organizacji ekologicznej WWF, a Łukasz Jakóbiak zamieni 20 metrów kwadratowych swojej kawalerki na 7140 metrów kwadratowych Stadionu Narodowego i udzieli wywiadu Piotrowi Najsztubowi.

– Zależy nam na rejestracji na stronie kampanii, bo to jedyny sposób, w jaki możemy pokazać, jak duża liczba Polaków przyłącza się do Godziny dla Ziemi WWF. Przyłączając się dajemy znać innym, że nie są nam obojętne losy przyrody. Małe zmiany w codziennych zachowaniach podejmowane przez setki tysięcy ludzi mogą przynieść Ziemi prawdziwa ulgę – mówi Małgorzata Kosowska z WWF.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za powstanie narzędzi internetowych, w tym serwisu internetowego akcji, czterech spotów z udziałem znanych Polaków, oraz aplikacji na Facebooku odpowiada agencja Gong. Za promocję kampanii w Internecie odpowiada dom mediowy PanMedia Western.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ogólnoświatowa wersja spotu kampanijnego emitowana jest na zasadach pro bono przez Telewizję Polską (TVP 1, TVP2, TVP Kultura, TVP Info), w kolejce SKM w Warszawie i autobusach MZA w Warszawie, dzięki uprzejmości Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy – na peronach metra warszawskiego na nośnikach InfoScreen oraz w Tramwajach Warszawskich. Spot można zobaczyć także w metrze na nośnikach CityInfo oraz na nośnikach w komunikacji miejskiej Telewizji M w Łodzi i Krakowie.

Patronat nad akcją objęły radio Eska, które ma również własne wyzwanie związane z prezenterem jednej z audycji, Onet, który między innymi zgasi stronę główną portalu podczas Godziny dla Ziemi WWF oraz Multikino.

Kampania objęta jest Honorowym Patronatem Prezydent Miasta Warszawy Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz.

W ramach akcji, która na świecie odbędzie się po raz siódmy, a w Polsce po raz szósty bierze udział 150 państw z całego świata. Zgasną m.in. : Empire State Building w Nowym Jorku, Wieża Eiffla w Paryżu, Opera w Sydney, Petronas Towers w Kualalumpur, Brama Brandenburska w Berlinie, Big Ben w Londynie.

W Polsce zgasną światła w 59 miastach, które oficjalnie przyłączyły się akcji,w tym oświetlenie: Stadionu Narodowego w Warszawie, Spodku w Katowicach, Sukiennic w Krakowie, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu.